FRPG - Fórumos szerepjátékok

Minden a fórumos szerepjátékokkal kapcsolatban! Mi is az az FRPG, hogyan kell játszani, és miért jó? Tippek, trükkök, tanácsok FRPG oldalak adminisztrátorainak, és játékosainak egyaránt. Tanácsok mesélőknek, és egyéb fórumos szerepjátékot vezénylő felhasználóknak. Jelenleg létező fórumos szerepjátékok, kritikák, és bemutatók. A mai FRPG-kről alkotott vélemény, és az igazság velük kapcsolatban.

A célom ezzel a bloggal nem más, mintsem kis kikapcsolódást nyújtsak magamnak, és más szerepjátékos, vagy nem szerepjáték olvasómnak. Nem célom senkit sem feldühíteni, lehúzni, és nem célom semmit sem előtérbe helyezni, reklámozni. Egyszerűen élvezetből írok, és azt szeretném, ha élvezettel olvasnátok. Ha kritika, ha nem. Tehát a célom csak egy blog, semmi több... :)

FRPG oldalak

Egy FRPG oldal gyűjtemény, pár mondatos kritikával fűszerezve. Erősen szubjektív bejegyzések, csupán az én véleményemet tükrözik!

Jelenleg nincs kritika!

Nem tetszést kifejezni hozzászólás formájában lehet. Csak kulturált keretek betartása mellett! Az oldalakon nem ások mélyre, pár perc nézelődés után írom, amit írok. Csupán egy újonnan odatévedő első benyomást tükrözik.

Utolsó kommentek

  • Neolius: Akkor ennyit erről, hogy statisztikát akarok csinálni. Megoldottam elméletben a Naruto, Bleach öss... (2012.04.20. 19:43) "Gyors" kritikák
  • Neolius: De meglátszik az érteni és megértetni fogalom különbsége. ^^ Szerintem a Tisztelt Admin arra gon... (2012.04.20. 19:38) Tanácsok FRPG készítőknek
  • Eralion: Szia! Amint látod, már nem igazán foglalkozom semennyire sem a bloggal. Sajnos időm sincs, kedvem ... (2011.06.07. 23:59) "Gyors" kritikák
  • chim: szervusz Eralion! kezdő oldalakkal is foglalkozol? mert örülnék, ha górcső alá vennéd az enyémet i... (2011.06.03. 17:40) "Gyors" kritikák
  • Eralion: Azért látom kommentben kaptál egy keveset. :P (2011.05.24. 12:18) Új bannercsere rendszer
  • Utolsó 20

Nem én írtam...

Pár bejegyzés, amit nem én írtam, ezért nem jelenítettem meg a főoldalon cikként, ám mégis helyet kapott a blogon (mert különösen fontosnak, vagy érdekesnek találom):
Mi is az a szerepjáték? - Aingus Og
Mi is az a szerepjáték? - Eversong

Pár szó a TK-ról

2010.07.21. 23:56 | Eralion | 31 komment

Sziasztok!

Valamelyik nap, nem is volt oly régen, szembetalálkoztam egy kis vitával, amiben az egyik fél állította, hogy a Thrillion Kincsei nem fórum alapú játék, míg a másika nem értett vele egyet, vagy legalábbis megkérdőjelezte az állítást.

Én is belevágnék ebbe a témába (csak röviden, megemlítés szintjén). Ez egy igen szubjektív bejegyzés lesz (és ezt így az elején közlöm is, ahogy ígértem). Szerintem a TK NEM fórumos oldal. Lássuk is, miért gondolom ezt...

Mit értünk fórumos szerepjáték alatt? Olyan szerepjátékot, mely általában storyteller játékot biztosít fórumos keretek között.Ez alapján a TK tényleg egy FRPG lenne, ám azért ezt a témát még lehet boncolgatni egy kicsit.

Mit várnék el egy FRPG oldaltól? Első körben, úgy gondolom, hogyha egy játék fórum alapokon nyugszik, akkor ne csak részben folyjon a játéktéren a játék, hanem teljes egészében arról szóljon az oldal, hogy fórumon játszik valaki a karakterével. Hogy miért? Teljesen más egy olyan játék az én meglátásom szerint, ahol kapok naponta kétszer CSP-t, és avval tudom fejleszteni a karaktert, majd a fejlesztett karakter bőrébe tudok belebújni, mint egy olyan játék, aminél a fórumos írásainkkal együtt fejlesztünk karakterünkön. Szerintem nem mindegy, hogy egy kész karakterrel állunk-e ki a játéktérre, vagy esetleg magán a játéktéren kezdünk már a legelején. Valahogy másnak érzem a kettőt.

Hosszasan lehetne boncolgatni a témát, de úgy gondolom, unalmas lenne a legapróbb részletekig kivesézni mindent. Azon egyszerű oknál fogva nem tartom a TK-t FRPG oldalnak, hogy alapvetően nem a fórumon játszódik a karakterfejlesztés. A Thrillion maradjon meg egy jó kis online RPG-nek, ahol még pluszban bebújhatunk karakterünk bőrébe - szerintem.

Szerinted? Írd meg itt kommentben a véleményed a témáról!

Üdv:

Eralion

Címkék: thrillion

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LNR (Vala) · http://www.csillagkapu.szerepjatek.eu/ 2010.07.26. 14:21:05

Szeretném feltenni a kezem, hogy én bizony nem ismerem a TK-t. Pontosabban a címét tudom : ) De hogy hogyan kell játszani és mitől más, azt nem, bár még nem próbáltam ki. Csak azért szólok, mert egy másik bejegyzésedben azt írtad "nem kell bemutatni senkinek" :)

lawlingson 2010.08.17. 10:30:37

nem azért a két fillérért de a legtöbb helyen nem a fórumon kezdődik a karakter fejlődése, sőt igazán kevés kivételt tudok ahol igen.
Például kell csinálni karakterlapot amire előre megadott pontokat oszthatnak el az emberek. Sokkal inkább szerepjáték az ha nem csak úgy hozzád vágnak egy rakat pontot, hogy nesze oszd el hanem végigviheted a karakter fejlődését.
Amúgy meg egy fórumos szerepjáték alatt azt értjük, hogy egy netes fróum keretei között zajlik le a szerepjáték. Se több, se kevesebb. Legalább a fogalmakkal legyünk tisztában...

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.17. 21:45:26

Csá Csumbák

A TK akkor is kritikán alulian fostalicska szerintem :P A TK a tehetségtelen "béna" szerepjátékos szerűségeknek lett kitalálva.......

A rakat pontból kellően kreatív játékos a rendszer keretein belül élő és lélegző személyiségeket alkot és ez a művészet utána ezek a karakterek különböző pozitív illetve negatív fejlődéseken eshetnek át a lezajló mesékben. Szóval általában az alap karakterek fejlődése a játéktéren játék közben indul be a normális szerepjátékokban :P

lawlingson 2010.08.17. 22:13:08

Annyi kiegészítést tennék ehhez, hogy meglátásom szerint átlagosan bénák a TK-n lévők. Mármint annyi fórumos szerepjátékot láttam már, és volt néhány NAGGYON durva dolog ahova a TK azért nem ér le. Van jobb is persze.

Amúgy meg amikor pl nem friss karaktert indít valaki akkor máris nem igaz teljesen amit írtál, meg amikor előtörténetért kap valaki pontokat szintén. Ez most így helyből kettő de fáj a fejem és nem igazán akartam gondolkodni a dolgon

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.18. 22:21:59

@lawlingson:

Én egy szóval sem mondtam, hogy fórumos szerepjátékról beszélek ÉN SZEREPJÁTÉKRÓL, RENDSZERRŐL és PONTOKRÓL beszéltem ami az esetek többségében az asztali játékokra jellemző :P

A fórumos játékok nagy többsége kritikán aluli talán nem a fostalicskákat kéne egymással összehasonlítani mert a ratyi a ratyi ellen még mindig ratyi, az a kevés fórum ahol színvonalas játék zajlik fényéveket ver rá a többi fórumos RPG oldalra és a legtöbbször kiderül, hogy a Játékosok és a Mesélők a csúnya gonosz asztali játékok világából érkeznek akár több éves "rutinnal" a hátuk mögött aminek köszönhetően képesek olyan játékra amilyenre :P

Mindenkinek az fáj ami a leggyengébb. Nekem ha fáj a fejem nem kezdek bele érvelésekbe hanem lepihenek például......

lawlingson 2010.08.19. 09:23:17

ami két példát mondtam az teljesen véletlenül majdnem az összes asztali rendszerre is érvényes ;)

amúgy meg nem csak a fórumos játékok szarok, az asztali rendszerek többsége is totál gagyi véleményem szerint. Van nagyjából egy tucat jó és ennyiben ki is fújt, vagy a világa vagy a szabályrendszere szar.

mindenesetre ha konkrétan pontokról akarsz vitatkozni asztali játékokban akkor hozhatok fel konkrétabb példát is.
Például ott van a WoD ami nem egy szerepjátékot foglal magában, ott pl van külön szabály arra is ha sok év tellik el két kaland között azért kaphatnak meghatározott számú XP-t a karakterek. Meg ez így manapság a legtöbb rendszerben ott van, ezzel jelezve hogy addig sem hibernálódik a karakter.
Tehát nem csak az OMG szerepjáték hatására fejlődik.

valamint megjegyzem azt az apró tényt hogy szerepjáték hatására bármely rendszerben fejlődhet a karakter, kivétel nincs. Az meg, hogy a fejlődés hogyan nyilvánul meg egy teljesen más kérdés. fórumos játékokban ahogy asztaliban is simán lehet plusz pontokat adni mindenhol.

Meg ha már itt tartunk, miért lenne kötelező a játéktéren játék közben beindulnia a fejlődésnek? Nem akkor születik meg a karakter, X évnyi előtörténetet is van általában...

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.19. 21:20:14

@lawlingson:

Akkor válasz fordítva :P

Az "alap" karakter általában a jobb rendszerekben magában foglalja az összes addig fejlődés (művészet kiballanszolni és megalkotni a szabályok keretében életkor és tudás egyensúlyt :P )

"Például ott van a WoD ami nem egy szerepjátékot foglal magában, ott pl van külön szabály arra is ha sok év tellik el két kaland között azért kaphatnak meghatározott számú XP-t a karakterek."

Ezt hol is írják talán ha egy kiadványcímet és oldalszámot adnál azt megköszönném mert nem emlékszek ilyen szabályra csak a KOR Háttérre ami extra szabad pontokat ad ha az ALAP karakteralkotó pontokból költ rá a játékos ám megjegyezném ez a Háttér szigorúan opcionális a Mesélő döntése engedi e :P és ha engedi akkor általában mindenki számára elérhetőnek kell tennie szóval megint egyenlő pályák egyenlő esélyek :P

A rendszerek általában nem gagyik a játékstílus és az éretlenség láttatja őket gagyinak. Adhatok én szuper világot és rendszert tehetségtelen vérzsuzsikáknak és vérpistikéknek úgy sem fogják kihasználni csak tönkre vágják minden szinten az, hogy milyen egy játék nem a rendszeren és a világon múlik, hanem a benne játszó csapaton és a mesét mesélő mesélőn és innen már nem a rendszerről és a világról szól hanem a játékstílusról amiben a TK igen csak az alja és akkor a klikkesedésekről és kivételezésekről még nem is beszéltünk :P egy normális közösségben ilyenek nem fordulnak elő természetesen ennek köszönhetően az ilyen társaságok igen zártak és szűkek a közös igényeknek és stílusnak hála :P

lawlingson 2010.08.20. 10:06:54

az érveléseddel az a gond, hogy míg a rendszert meg lehet ítélni bizonyos szempontok alapján objektíven (egyes esetekben a világot is) addig a közösséget akik játsszák már nem.
Szal ennyi erővel a TK sem szar, csupán neked. De szerintem kattanj is le erről a példáról mert az előbb még tök másról beszéltünk ;)
Amúgy az a wodos szabály most nem vágom fejből hogy hol van de esélyesnek tartom hogy a mesélők könyvében lesz. Mindenesetre a kor háttér is egy olyan dolog ami megint csak az én igazamat támasztja alá azaz általad OMG szerepjátéknak titulált dolog nélkül is fejlődik a karakter, a rendszer lehetőséget ad rá.

Mindnesetre akkor szerintem döntsd el hogy most szabályrendszerekről és karakterfejlődésről beszélünk, vagy játékos csoportokat fikázunk. A kettőhöz két különböző érvelési mód kell szerintem.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.20. 11:13:45

@lawlingson:

Nagyon nem tudsz érvelni és szöveg értelmezni de mindegy mindig is mondtam, hogy az írás-olvasás nagy tudomány....

Már az elején is kompletten a TK-át és a BÉNA játékos közösséget fikáztam le.... PONT.

" A TK akkor is kritikán alulian fostalicska szerintem :P A TK a tehetségtelen "béna" szerepjátékos szerűségeknek lett kitalálva......."

Béna tehetségtelen játékosoknak lett kitalálva a rendszeréről egy szót nem ejtettem arra te tereltél mint állat.

Ha valamit nem vágsz fejből akkor nézd meg és ne a levegőbe puffogtass ...... amit leírtál az úgy nem érv és semmi nem támaszt nálad semmit alá.
Én leírtam, hogy mi a KOR Háttér de akkor leírom egyszerűbben mert látom NEM ÉRTED.

Ha van KOR akkor mindenki ÖREG karakterként indulhat ha akar ez a játékos személyes döntése. DE nem az van mint sok fórumon, hogy a haverok kapnak tápabbnál tápabb karaktereket mert bennfentesek.
A másik az ÖREG karakterek indítása nem azt jelenti, hogy játékon kívül fejlődnek a karakterek olyankor azok a INDULÓ KARAKTEREK és a későbbiekben fognak valójában FEJLŐDNI JÁTÉK KÖZBEN......
Másrészről a MESÉLŐK kézikönyve kihangsúlyozza (persze ezt sem tudod csak puffogtatasz homályos emlékek alapján) , hogy az Öreg Vértestvérekkel való játék-krónika-kampány sok előkészületet és érettséget követel, ám úgy látom ez benned nem nagyon van meg mert csak a TÁP oldalát látod a KOR Háttérnek pedig vannak árnyoldalai és nagy hátrányai is a "felső" ligában való játéknak ha a sima vámpírlét szívás akkor az öreg vámpírlét ultraszívás sokkal kisebb hibák is végső halálhoz vezetnek szóval ne csak a magas természetfeletti képességeket lásd.
Másrészről egy KOR háttérrel indított Öreg karakter soha nem lesz olyan mint esetleg egy Vámpír középkorból a mai korba játszott életút karakter....

Amúgy marhára nem vágod ezt a oWoD kérdést csak akkor azt nem értem miért nem nézel utána vagy miért nem hagyod a francba.....

Egy kicsit csak nagyon kicsit fel kéne nőni nincs olyan, hogy rossz rendszer csak olyan van, hogy éretlen vagy béna játékosközösség minden a játékot játszó embereken múlik.
Mégegyszer NEM A TK RENDSZERÉT HÚZTAM LE HANEM A KÖZÖSSÉGÉT ........

A rendszerre Te tereltél mint állat és akkor tértem át az asztali vonalra amit ki is jelentettem ám te nagy olvasás tudásodban meg mert kényelmes volt gyorsan összemostad a TK-val pedig erről szó nem volt......

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.20. 11:19:24

@lawlingson:

Jól van elszállt az előző postom nem írom meg még egyszer.
Oldalszám vagy idézet nem levegőbe puffogtatás....

A másik röviden nem a TK rendszerét húztam le arról szó nem volt hanem a tehetségtelen közösségét olvass vissza...

lawlingson 2010.08.21. 11:57:59

Érdekesnek tartom hogy érvelési hiányoságaimra mutatsz rá amikor szóltam hogy talán egy témát kellene kivesézni ahelyett hogy folyton csapongsz.
Azt mondod, hogy a játékosokat fikáztad le a TK-n utána meg rögtön azzal jöttél, hogy valójában a rendszer szar amiért szerepjátékozás nélkül fejlődhet a karakter (amire rámutattam, hogy más helyeken is megtörténik de alahogy próbálod különböző indokokkal ignorálni)
Mindenesetre ha már forrást akarsz:
Storytellers Handbook, 62. oldal. Maturation
Az pedigh, hogy valami opcionális szabály vagy sem egyáltalán nem indok. Főleg azért mert MINDEN opcionális szabály, azt változtat meg a KM amit épp akar. Semmi sem szentírás, minden szerepjátékkönyvben ott van az aranyszabály hogy akkor és az legyen váltroztatva amit épp akarunk és a játék előnyére válik épp szerintünk.
Lehet ezzel érvelni, hogy emiatt nincs rossz rendszer, viszont ez felvet pár problémát:
Például ha szerepjátékozás nélkül simán növelheted a karaktered tapasztalatát akkor az sem rossz rendszer?
Vagy ha túl sokat kell változtatni a rendszeren hogy normálisan játszható legyen akkor sem rossz a rendszer?

Az a baj, hogy nagyon nem tudsz vitázni, rögtön a másik tudását kezded el kipécézni és ha nem tud azonnal lexikális tudást felmutatni akkor tuti nem lehet igaza, meg sem próbálod átgondolni a dolgokat.
Szerintemülj le, gondold át a kérdést, szedd össze a gondolataidat és döntsd el végre, hogy mi mellett akarsz érvelni.
Döntsd el hogy „A TK akkor is kritikán alauli fostalicska szerintem” vagy pedig
„általában az alap karakterek fejlődése a játéktéren játék közben indul be normálsi szerepjátékokban”
esetleg
„ ÉN SZEREPJÁTÉKRÓL, RENDSZERRŐL és PONTOKRÓL beszéltem ami az esetek többségében az asztali játékokra jellemző :P”
netalán
„NEM A TK RENDSZERÉT HÚZTAM LE HANEM A KÖZÖSSÉGÉT”

Mint láthatod én szívesen segítek és válaszolok bármelyik témában, de ahhoz hogy ne írjunk inkoherens méteres hozzászólásokat sokkal hatékonyabb lenne ha kiválasztanál egy témát és nem próbálnád átvinni a dolgot személyeskedésbe.
Nekem persze enélkül is megfelel, csak sokkal könynebben félre fogjuk érteni egymást.

Kopi3.14 2010.08.24. 23:47:23

@Jose Vasquez Vergara: Hehe, látszik, hogy mennyire ismered a TK-t.

Mystin 2010.08.27. 19:53:54

@Jose Vasquez Vergara:

Érzésem szerint itt "valaki" kipróbálta a TK -t valamikor, játszott két játékot, és abból leszűrte hogy szar játékosok vannak ott...
Megkérdezhetném hogy hány játékot játszottál le, és mennyi _különböző_ karakterrel játszottál (nem saját, hanem partitárs)?
Ugyanis tény és való, és nem is vitatkozom azzal az érveléseddel hogy (picit átfogalmazva): Vannak bunkó, szar és idióta játékosok. Node abból, hogy egyszer összekerültél egy játékba egyel-kettővel, netán beléptél egy klánba és lehordtak, az nem a játék hibája!
Nézd reálisan a dolgot: mindenhol vannak jó és rossz játékosok, ugyanúgy ahogy kezdők, és profik is. Az hogy jelen esetben te éppen kikkel játszottál, az már csak a véletlen műve. Jómagam már 5. éve tolom a TK-t, és baromira tetszik. Mondhatod rám hogy gagyi, szar, vagy ratyi vagyok, nem érdekel.

Én is voltam kezdő, és tisztán emlékszem még az első három játékra, amit játszottam, nagyban meghatározta (és határozza valamilyen szinten most is) a játékomat. Először - szerencsére - nem egy kötekedő karakterrel kerültem össze. Ez váratott magára a második játékomig. Ezen a ponton dől el az, hogy az adott user (azaz Te, aki a gép előtt ülsz) mennyire flnőtt gondolkodású, mennyire _fogja_fel_ az RPG lényegét.

Először nekem is nehezemre esett elkülöníteni a játékot a való élettől, de a harmadik játékomnak már úgy álltam neki, hogy tisztázva volt magamban minden. Tapasztalataim szerint az, aki abbahagyja a TK-t (és utána ilyen ellenhadjáratba kezd), az nem tudja elkülöníteni a karakter, és az user cselekedeteit, gondolatait egymástól - tehát nem felnőtt gondolkodású ember. Aki el sem kezdi, az pedig egyértelmű, hogy neki nem jönnek be az ilyen típusú játékok.

A jelenlegi kis eszmefuttatásom kicsit elkanyarodott attól, amit írni szerettem volna, de nem baj, mert nem árt tisztában lenni ezekkel. A rendszerről folyik a vita, és én teljes mértékig úgy gondolom, hogy a TK rendszere messze a legjobb, mint amit bárhol máshol láttam. Miért? Mert bosszant!! Pontosan ez az, amit el kell hogy érjen egy rendszer, ha jól működik: amíg kicsi vagy és fejletlen, addig bosszant, hogy miért nem fejlődsz gyorsabban, ám mikor felfejlődtél a kívánt szintre, csodálatos érzés, hiszen tudod hogy időd, energiád, terveid vannak abban, amit eddig elértél. Hiszen nem kis logikai játékot igényel kitalálni, hogy hogyan lehet a legrövidebb úton elérni egy adott szintet, aközben, hogy a lehető legerősebb tárgyakat kombinálod.

A TK rendszere szerintem azért is messze a legjobb a más (FÓRUM!!) játékokhoz képest, mert (immár a 2.1-es verzióban) rangsorol, és valamilyen szinten a rendszerre van bízva, hogy bíráljon. "Más fórumjátékokban a játéktéren fejlődsz" - ez tulajdonképpen a TK-ra is igaz, ha jobban megnézed. A játéktéren Mesélői kalandok során nem csak extra aranyat, hírnevet, de áldásokat, s egyéb bónuszokat is nyerhetsz, miket a karaktered fejlődésére tudsz fordítani, ergo sokkal hamarabb éred el a kívánt erősséget.
Írhatnák én még egy csomó oldalt, de minek, ha ennyi is bőven tartalmazza a lényeget: neked vagy magával a szerepjáték-műfajjal van bajod, vagy pedig volt egy rossz élmányed a TK-n, és nem tudván elkülöníteni az IC életet a valóságtól, a karakter gondolatait a karakter mögött játszó játékostól. Bármelyik eset is álljon fenn, fel kell hívnom a figyelmedet valamire: bármelyik RPG-be is kezdesz bele, ugyanolyan csalódások fognak érni (kivétel ha az az RPG egy WoW, vagy valami más, "next-gen, hiperszuperanyádos" játék), mint itt a TK-n.

Vége a prédikációnak. XD

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.27. 23:28:49

@Mystin:

Én csak a cikkben leírt téma részre szeretnék reagálni.

A "fórumos szerepjáték", avagy a "fórum alapú szerepjáték". Ez a két fogalom a legtöbb helyen egy, és szerintem is egy. Na mármost a TK, bárhogy is nézzük, semmiképp nem mondható fórum alapúnak.

Az rendben van, hogy van lehetőség ic is pénzt, hírnevet, stb. szerezni, de ez nem jelenti, hogy fórum alapokon nyugodna a játék. Egyrészt, a játéktéri játékkal nem tudsz szintet lépni tudtommal, így igazából nem is fejlődik ott a karakter, csak kis pluszokat kap, amik messze eltörpülnek a CSP-zésnél kapott dolgokhoz képest.

Szóval szerintem a TK egy kattintás alapú szerepjáték, ahol kiegészítésként lehet fórumon is játszani.

Mellesleg, a főoldalon is ez áll:
" Ez a Thrillion Kincsei nevű, böngésző alapú, online szerepjáték."

Tehát egy böngésző alapú játék (az frpg-k is azok végül is), de sehol sincs említve, hogy fórumos/fórum alapú lenne... nyilván azért, mert nem az. :)

Mystin 2010.08.28. 17:04:38

@Eralion:
A játékra az "egy kattintás alapú szerepjáték, ahol kiegészítésként lehet fórumon is játszani." helyett inkább találóbb kifejezés lenne a következő: hibrid FRPG, hiszen a TK2.1-ben (de már a 2.0-ban is) sokkal inkább egybefűzték a kattintás-alapot és a fórumot, mint eddig bármikor, így szerintem külön nem is érdemes őket elemezni, mert a TK szépségét pontosan az adja, hogy mindkettőből van benne, méghozzá úgy, hogy szétválaszthatatlan a kettő. :)

lawlingson 2010.08.30. 12:40:35

@Eralion:
Ennyi erővel a magukat fórum alapúnak hirdető játékok 90% sem fórum alapú valójában.
Az, hogy a TK nyújt egy nagyobb extrát is a fórum mellé még nem jelenti azt hogy nincs fórumos része.
Az, hogy fórumos a szerepjáték vagy fórum alapú nem ugyan az. Nem csak hogy leírásában de értelmében sem egyezik. A TK nem fórum alapú. de ettől még van fórumos része ami szerintem legalább a játék felét kiteszi vagy még többet, hozzáállás függő.

Az meg hogy kattintás alapú... nos ez egy elég gáz megfogalmazás a részedről még poénnak is gyenge. Ennyi erővel mondhatnám én is azt hogy nincsenek fórum alapú szerepjátékok csak php alapúak....

De várj mondok mást is. az sincs említve náluk, hogy NEM FRPG. A te logikád mentén akkor nyilván azért mert valójában az.

Mindesetre amire felhívnám a figyelmed, hogy gagyi a besorolási szisztémád. Nem elhet úgy kategorizálni a játékokat, hogy igen ez FRPG ez meg nem az úgy hogy még csak egy pontos meghatározásod sincs arról mi az az FRPG. Főleg azok után hogy bármelyik játékban LEHET FRPG csak maximum nem az lesz az egyetlen dolog benne. Nem lehet kijelenteni, hogy valami 100%-ig FRPG mert teljesen biztos vagyok benne hogy minden ilyen oldalon lehet találni valamit ami rácáfolna erre...

btw: a TK készítői tényleg nem állítják azt, hogy FRPG-k lennének, hiszen magát a játékot nem is lehet normálisan besorolni lévén annyi mindent tartalmaz magában. Sokkal komplexebb annál, hogy csak egy kategóriát fedjen le. És ez az amiről beszélek, hogy a kategóriák nem kötöttek, van átjárás köztük ahogy a példa is mutatja. És ez nem azt jelenti hogy új kategóriákat kéne létrehozni rájuk...

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.30. 14:59:54

@Lawlingson:

"Ennyi erővel a magukat fórum alapúnak hirdető játékok 90% sem fórum alapú valójában."

Adj 90 ilyen linket, mert én legalább 100 olyan oldalról tudok, ami frpg-nek hirdeti magát. Tudod mit? Elég lesz 20 link is.

"Az, hogy a TK nyújt egy nagyobb extrát is a fórum mellé még nem jelenti azt hogy nincs fórumos része."

Hmm? Nem is írtam sehol, hogy nincs fórumos része. Sőt. :)

"Az, hogy fórumos a szerepjáték vagy fórum alapú nem ugyan az. Nem csak hogy leírásában de értelmében sem egyezik. A TK nem fórum alapú. de ettől még van fórumos része..."

Szuper. Ugyan ezt írtam én is. Mégsem egészen úgy gondolom, mint Te. Lásd majd a stratégiai játékos példámat.

"ami szerintem legalább a játék felét kiteszi vagy még többet, hozzáállás függő. "

Nos, ezzel gondban vagyok most. Legyen, tegye ki a játék felét, oké. Sőt, többet. Tényleg több időt töltesz a játéktéren, mint nyomogatod a kincsvadászatot... ám, úgy gondolom, egy szerepjáték egyik legfontosabb eleme a karakter, és annak fejlődése. A fórum hány %-át teszi ki a karakterfejlődésnek? 3, 5? Talán ezért látjuk máshogy a dolgokat.
Próbáld ki, meddig jutsz el, hogyha nem lövöd el a CSP-t amit kapsz, csak fórumozol...

"Az meg hogy kattintás alapú... nos ez egy elég gáz megfogalmazás a részedről még poénnak is gyenge. Ennyi erővel mondhatnám én is azt hogy nincsenek fórum alapú szerepjátékok csak php alapúak...."

Hmm? Egyrészt, nem csak php alappal lehet fórumot létrehozni. :)
Másrészről, én azzal, hogy a TK-t nem neveztem fórum alapú játéknak, nem írtam, hogy nem létezik fórum alapú játék.
Harmadrészt pedig, a php-nak semmi köze a játékmenethez. :) Ez olyan, mintha azt írtam volna a TK-ra, hogy nem fórum alapú, mert fantasy. Ennyire azért ne sarkíts. :)

"De várj mondok mást is. az sincs említve náluk, hogy NEM FRPG. A te logikád mentén akkor nyilván azért mert valójában az."

Ez butaság. Nyilván nem fogod felsorolni a világ összes dolgát, hogy mi NEM a játék. Ha valamit hirdetsz, akkor azt sorolod fel, hogy mi IGEN. Ha bemutatsz valamit, akkor is azt sorolod fel, hogy mi IGEN. Nem fogod még csak megemlíteni sem, hogy mi NEM (pár kivétel tuti van, de nagy átlagban...).

"Mindesetre amire felhívnám a figyelmed, hogy gagyi a besorolási szisztémád. Nem elhet úgy kategorizálni a játékokat, hogy igen ez FRPG ez meg nem az úgy hogy még csak egy pontos meghatározásod sincs arról mi az az FRPG."

Nincs is pontos meghatározás az frpg-re, ám ha körülnézel az interneten, akkor a TK nem hasonlít egyik általunk frpg-nek írt játékhoz. Méghozzá egy nagyon fontos dologban: az alapvető karakterfejlődés nem a fórumon történik.
Mellesleg, nem kategorizáltam úgy a játékokat, hogy ez FRPG, vagy sem. EGY játékról szeretném eldönteni, hogy az-e vagy sem. Hatalmas különbség.

"Főleg azok után hogy bármelyik játékban LEHET FRPG csak maximum nem az lesz az egyetlen dolog benne."

Vegyünk egy stratégiai játékot. A játék részben arról szól, hogy a gazdaságodat építsd ki. Erre ráépül egy olyan elem, ahol másokkal tudsz hadakozni - támadni őket, és ők Téged. Azaz egy gazdasági stratégiára ráépül egy háborús stratégia. Eddig ok? Nos, erre a játékra sosem fogod kijelenteni, hogy ez egy háborús stratégia. Mert nem az, vagyis csak részben. Ezt a gondolatot követve, a TK nem frpg, hanem egy böngészős szerepjáték, ahol lehet fórumon játszani...

"btw: a TK készítői tényleg nem állítják azt, hogy FRPG-k lennének, hiszen magát a játékot nem is lehet normálisan besorolni lévén annyi mindent tartalmaz magában. [...]"

Úgy gondolom, hogyha tényleg igazad lenne, és a fórum több, mint a felét kitenni a játéknak, akkor azért valamilyen szinten hirdetné magát az oldal, mint fórumos játék.

DreamerX 2010.09.03. 18:00:01

A TK-ról:
A TK-n először nem volt fórum. A játkosok kérésére lett aztán. Az alkotóknak jó sokáig a fórumozás nem volt fotnos, s szerintem most sem lenne ez, rühellik. De kénytelenek csinálni, mert a _fizetős_ nép ezért megy oda, s mára a TK már kőkeményen üzleti vállakozás.
Bár a TK már jó pár éves, még a mai napig nem siekrült a CSP rendszert összeegyeztetni a viéággal és a fórumos játékkal. Mondjuk ahhoz IQ is kellene, meg logika és azzal az alkotók csak igen kis mértékben rendelkeznek.
Amiből még kevesebb van nekik, az az emberség. Ott valóban nem számít, hogy te mennyire jól játszol, és a reagjaid mennyi örömet okoznak a játékostársnak (pedig szerintem egy FRPG közösségnek ez lenne a mozgatórugója). Ott a fórumozás még mindig az IRL és MSNen zajló bratyizás kimenetelétől függ. Ha nem fekszel jól az adminoknál, úgy semmisítik meg két-három év játékodat, mintha egy betűt se írtál volna.

Általánosságban:
Sajnos ez igen sok másik FRPG oldalra is jellemző. Sajna a jelenlegi FROPG oldalak adminjainak nagy része a TK-n szocializálódott, s a játékosokat a saját szórakoztatására a tulajdonának tekinti.

DreamerX 2010.09.04. 17:53:12

A TK játérendszeréről:
Ha a fórumon akarsz játszani, akkor KÖTELEZŐ CSPzned. Mert anélkül a játéktérre sem enged ki, és a játéktéri lehetőségeidet a CSPben elért eredményed határozza meg.
Ennek ellenére még mindig nem siekrült rendesen tisztázni az IC és a CSP viszonyát, még mindig tele van buktatókkal, a karakter szempontjából képtelenségekkel.
Amúgy CSP halálosan unalmas tud lenni egy idő után.
AZtán ott van az idő kérdése. (Fórumos játékokban ez a legnagyobb probléma, nehezen összegyeztethető.)
De anno nagyon jól megmutatta egy vita, a vezetőség hozzáállását a játékosokhoz. Volt pár 5-6. genes játékos, akiknek a karatere (mivel igen jól volt kijátszva) nagy tekintélyre tett szert a többi karater körében, de a vezetőség rühellte a usereket. Elkezdték pedzegetni a karaterek öregedését, hogy 6-7 gen után illene másik karit hozni, mert az eredeti az már nagyon öreg és meghal.
Erre csak annyit írtam be, hogy "rendben, ha ezentúl egy 10. genes fejvadász elém ugrik, akkor csak annyit mondok neki NE ugrálj tata, mert kiesik a fogsorod."
S mivel a vezetőség puszipajtásai mind 10-11 genes karakterekkel fejvadász klánokat vezettek a kérdés azonnal lekerült a napirendről. :D

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.04. 23:31:18

Jókat írsz. Ebből is látszik, hogy a fórum csak egy kiegészítő lehetőség az oldalon.

DreamerX 2010.09.05. 08:36:58

Ebből egy örök feszültség van a TKn (meg sok minden másból is). Mert a vezetőség (főleg BePe) nem akar fórumot. Az újabb vezetőségi tagok viszont szeretnek fórumozni. Úgy általában, azokból kerülnek ki a sokáig ott maradó, és aktív TKsok, akik a fórumon is játszanak. Ők lesznek moderátorok és sedégadnminok (bár elengedhetetlen az is, hogy BePE ismerje és kedvelje őket, és nekik semmilyen szinten nem szabad kritikus hangot megütni a TKvan kapcsolatban még építő jelleggel sem). Viszont még mindig nem nőtte ki a fórumozás a megtűrt státuszt.
AMúgy ami a kritikákat illeti, az oldalon belül már egyáltalán nincs lehetőség arra, hogy a kritika tért kapjon. Régebben egyszerűen kitörölték azokat a HSZeket, amik arról szóltak, hogy lehetne ez a játék jobb is. Ha az illető állhatatosan írta a javaslatokat, akkor őt is eltüntették. Most már egyszerűen ilyen topic sincs.
Érdemes beleolvasni, hgoy aki szeretne kérni,v agy kérdezni, az milyen alázatosan, szinte térden csúszva próbál ott fogalmazni. S még így is van rá lehetőség, hogy baja lesz belőle.
Én anno kaptam egy hét kitiltást, mert szóvá tettem, hogy a segédadmin azért akarja szankcionálni a klánomat, mert ő amga elkeverte azt a levelet, amit a klánvezésrtől kért.

lawlingson 2010.09.28. 20:54:35

Nah rég jártam erre szal szép sorjában a dolgokat:

„Adj 90 ilyen linket, mert én legalább 100 olyan oldalról tudok, ami frpg-nek hirdeti magát. Tudod mit? Elég lesz 20 link is.”

Mutass tetszőlegesen 20 FRPG-t ami nem totál kihalt (napi egy hozzászólás azért legalább van) és akkor rámutatok mire gondoltam. Ebben az a jó, hogy te választhatod ki melyiknél kéne bebizonyítanom, aztán meglátjuk így mennyinél sikerül ;)

„...A fórum hány %-át teszi ki a karakterfejlődésnek? 3, 5? Talán ezért látjuk máshogy a dolgokat.
Próbáld ki, meddig jutsz el, hogyha nem lövöd el a CSP-t amit kapsz, csak fórumozol... ”

Van aki nem CSP-zik és tudja fejleszteni a karakterét. Csak a játéktéren. És képes játszani. Van aki egyszer sem akar ránézni a Játéktérre. Egyéni preferáció, de ettől még mindig rengetegen használják a játékteret.
Kérdésedre válaszolva, az akkor még négy város közül az egyiknek a vezetője lettem anélkül hogy különösebben CSP-ztem volna vagy bármilyen CSP-vel kapcsolatos dolgot eröltetnem kellett volna. Egyéb kérdés ezzel kapcsolatban?

„Hmm? Egyrészt, nem csak php alappal lehet fórumot létrehozni. :)”

Persze, hogy nem, de mivel a fórumok túlnyomó többsége ezzel működik úgy gondoltam teljesen jó példának. Meg így, mással nincs is túl sok értelme fórumot létrehozni kivéve ha szereted tökönszúrni magadat vagy valami igen speciálisra van szükséged.

„Másrészről, én azzal, hogy a TK-t nem neveztem fórum alapú játéknak, nem írtam, hogy nem létezik fórum alapú játék.”

ez tök jó de nem arról beszélünk, hogy létezik-e ilyen

„Harmadrészt pedig, a php-nak semmi köze a játékmenethez. :) Ez olyan, mintha azt írtam volna a TK-ra, hogy nem fórum alapú, mert fantasy. Ennyire azért ne sarkíts. :)”

Ha nagyon szőrözni akarok mondhatom hogy de, technikai szinten elég sok köze lehet, de ez most lényegtelen megintcsak. Mindenesetre te azt írtad hogy nem fórumos mert inkább kattintás alapú. Ezt szűrted le abból hogy sokat kell kattintgatni a CSP-re. Ez olyan szintű bullshit kb mint a fantasys hasonlatod.
Szal mint mondtam attól, hogy nem csak az OMG fórum létezik még elég sokat az tesz ki így is.

„Ez butaság. Nyilván nem fogod felsorolni a világ összes dolgát, hogy mi NEM a játék. Ha valamit hirdetsz, akkor azt sorolod fel, hogy mi IGEN. Ha bemutatsz valamit, akkor is azt sorolod fel, hogy mi IGEN. Nem fogod még csak megemlíteni sem, hogy mi NEM (pár kivétel tuti van, de nagy átlagban...).”

Ez szép és jó csak kihagyod azt, hogy nem csak felsorolod, hogy miért IGEN hanem mellé társítasz ÉRVEKET, hogy MIÉRT az, ezzel foglalva egy álláspontot. Az érveket pedig később mások meg tudják vitatni, hogy mennyire igaz vagy sem. Jelen esetben te egy elég gyenge érvet hoztál fel, már ahol ez megtörtént, épp egy olyat emeltem ki ahol kb semmisnek tekinthető az érved. Én se fogom minden egyes mondatod beidézni mindenhonnan és egyenként rácáfolni, bőven elég az ha csak a fontosabb dolgokra reagálok.

„Nincs is pontos meghatározás az frpg-re, ám ha körülnézel az interneten, akkor a TK nem hasonlít egyik általunk frpg-nek írt játékhoz”

Ez tök jó, de ha nincs egy meghatározásod az FRPG-re akkor nem tudod eldönteni, hogy ettől a különbségtől kizárható-e a csoportból. Lévén nincs egy etalonod amihez viszonyíthatnád.

„ Méghozzá egy nagyon fontos dologban: az alapvető karakterfejlődés nem a fórumon történik.”

Erre úgy rémlik egyszer már reagáltam valahol, ha mégsem szólj és pótlom a hiányosságot.

„EGY játékról szeretném eldönteni, hogy az-e vagy sem. Hatalmas különbség.”

Ha nincs egy pontos definíiód az FRPG-kről akkor képtelen vagy eldönteni, hogy valami FRPG vagy sem. Lévén nem fogod tudni, hogy egyáltalán mit akarsz eldönteni.

„ Nos, erre a játékra sosem fogod kijelenteni, hogy ez egy háborús stratégia. Mert nem az, vagyis csak részben. Ezt a gondolatot követve, a TK nem frpg, hanem egy böngészős szerepjáték, ahol lehet fórumon játszani...”

Kapaszkodj meg: a játékkiadók kijelentenek ilyeneket és ennél durvábbakat is. De egy olyan játéknál ahol te döntöd el hogy valójában melyik részével játszol igazán nem hiszem hogy egyéni preferencia alapján kellene besorolni azt.
Amúgy meg meglepő módon az összes FRPG egy böngészős szerepjáték ahol lehet fórumon játszani. Legalább is eddigi tapasztalataim szerint. De azért továbbra is várok egy konkrét meghatározást FRPG-re ami alapján elkezdhetjük komolyan megvitatni a dolgokat lévén addig csak pöcshosszmérést csinálunk.

„Úgy gondolom, hogyha tényleg igazad lenne, és a fórum több, mint a felét kitenni a játéknak, akkor azért valamilyen szinten hirdetné magát az oldal, mint fórumos játék.”

Mint netes szerepjáték hírdeti magát. Azért mert ebben benne van hogy a neten van és szerepjáték. Minek emelnének ki csak egy dolgot a sok közül? Főleg azok után, hogy az összes többire nincs mindenki által elfogadott meghatározás (azaz hogy mitől lenne inkább szimulátor vagy FRPG vagy akármi) így inkább egy nagyobb gyűjtőfogalmat használnak. Meg ha úgy hirdetnék magukat hogy FRPG akkor azt hinnik az emberek a végén, hogy CSAK FRPG van itt. Aztán emg mégsem.

Aztán mindjárt írok DreamerX-nek is csak már ez is jó hosszú lett...

lawlingson 2010.09.28. 21:20:50

DreamerX:

„ De kénytelenek csinálni, mert a _fizetős_ nép ezért megy oda, s mára a TK már kőkeményen üzleti vállakozás....”

Ez egy érdekes meglátás, de azért megkérdeznék valamit: te el is hiszed ezt a sok baromságot amit írsz? Komolyan, hajlandó vagyok megvitatni ezt a nézetedet veled de akkor kénytelen leszek elvárni, hogy majd tényeket mutass fel vagy valami ezekkel akpcsoaltban mert az „egy barátomtól hallottam, illetve telejsen biztos vagyok benne mert úgy emlékszem, hogy talán valaki írt erről egy fél mondatot 7 éve”

Valamint apró megjegyzés: abból a pénzből amit a klánok befizetnek én szervert se tartanék fenn egy évre és akkor még arról nem is beszélek, hogy megélnék valahogy belőle. Márpedig enélkül sokmindennek lehet nevezni csak üzleti vállalkozásnak nem. Ennyi erővel a Wikipedia is az mert elfogad adomáynokat...

„Amiből még kevesebb van nekik, az az emberség. Ott valóban nem számít, hogy te mennyire jól játszol, és a reagjaid mennyi örömet okoznak a játékostársnak ”

Ezzel lehetne vitatkozni mert ugye ha valaki odamegy kurvaanyázni a fórumra aztán kibannolják a faszba akkro a bannolt fél mondhatja hogy köcsög adminok nem emberségesek.

Mindenesetre nekem van egy olyan meglátásom hogy az adminsághoz nem kell emberség. Moderátorkodáshoz sem, meg semmi hasonlóhoz. Az kell hogy ellássa az ember a munkáját. (kevés olyan munkakörről tudok aminek kikötése az emberség)

A szó amit keresel az talán a korrektség lesz az viszont kurvára más és megintcsak kétlem, hogy ennek hiányát fel lehetne róni az ottani adminoknak.

„ Ott a fórumozás még mindig az IRL és MSNen zajló bratyizás kimenetelétől függ”

Az pedig a játékosokat minősíti, elgalább is az egy-két ezerből azt a feltételezem 10-20-at akikhez neked szerencséd volt (ha magasabb a szám szólj). Ekkora számot jobb helyeken simán körberöhögnek és megmondják, hogy több ezernél a hibahatárba belefér.

„Ha a fórumon akarsz játszani, akkor KÖTELEZŐ CSPzned”

Ez azt jelenti hogy el kell érned a kettes szintet. Ez 60 CSP-ből megvan nagyjából. Ez barátok közöt két nap. Ennyi idő alatt el lehet dönteni, hogy tényleg tetszik-e neked a játék, hisz addig olvasni olvashatod a játékteret. Ismerek olyan fórumokat ahol mittom 50 hozzászólásig nem is írhatsz a fórumok nagy részére ne adj isten nem is látod őket. Mert vannak olyan emberek akik beregisztrálnának és összeszemetelnék az egészet azonnal. Szal, mi is ezzel a probléma?
(Megjegyzés: Mekkora köcsög dolog már hogy a legtöbb fórumon KÖTELEZŐ regisztrálnod mielőtt írsz. Nem igaz?)

„Ennek ellenére még mindig nem siekrült rendesen tisztázni az IC és a CSP viszonyát, még mindig tele van buktatókkal, a karakter szempontjából képtelenségekkel.”

Mondj egy példát ami ténylegesen zavaró nem pedig a leszarós kategória

„Amúgy CSP halálosan unalmas tud lenni egy idő után.”

A játéktér is. A játék is. Más játékok is. Az élet is. So, your point is... ?

„AZtán ott van az idő kérdése....”

Több mint egy éve még csak nem is léteznek generációk. So, your point is... ?

a 2010.09.05. 08:36:58-es hozzászólásodra csak azt tudom mondani, hogy so much wrong in so many levels. Annyi helyen tartalmaz hülyeséget, megalapozatlan vádakat és úgy általánosságban hiányzik belőle minden fajta érv, tény vagy bizonyíték, hogy inkább bele se kezdek kimazsolázni az egészet. Azt hiszem azzal is oldalakat tudnék megtölteni de kétlem hogy bármi foganatja lenne a dolognak. Ellenben ha hajlandó vagy valamivel alátámasztani a mondottaidat akkor ezt is hajalndó vagyok veled megvitatni.

Mert eddig nekem csak az jött le sajnos hogy egyszer valamiért kibannoltak a faszba (ennek a körülményei is érdekesek lehetnek) aztán azóta be vagy sértődve. Aztán lehet, hogy nem, de mint mondtam semmi kézzelfoghatót nem írtál le csak ködösítve odanyomál pár effetíve pletykát.

lawlingson 2010.09.28. 21:23:52

DreamerX:

„ De kénytelenek csinálni, mert a _fizetős_ nép ezért megy oda, s mára a TK már kőkeményen üzleti vállakozás....”

Ez egy érdekes meglátás, de azért megkérdeznék valamit: te el is hiszed ezt a sok baromságot amit írsz? Komolyan, hajlandó vagyok megvitatni ezt a nézetedet veled de akkor kénytelen leszek elvárni, hogy majd tényeket mutass fel vagy valami ezekkel akpcsoaltban mert az „egy barátomtól hallottam, illetve telejsen biztos vagyok benne mert úgy emlékszem, hogy talán valaki írt erről egy fél mondatot 7 éve”

Valamint apró megjegyzés: abból a pénzből amit a klánok befizetnek én szervert se tartanék fenn egy évre és akkor még arról nem is beszélek, hogy megélnék valahogy belőle. Márpedig enélkül sokmindennek lehet nevezni csak üzleti vállalkozásnak nem. Ennyi erővel a Wikipedia is az mert elfogad adomáynokat...

„Amiből még kevesebb van nekik, az az emberség. Ott valóban nem számít, hogy te mennyire jól játszol, és a reagjaid mennyi örömet okoznak a játékostársnak ”

Ezzel lehetne vitatkozni mert ugye ha valaki odamegy kurvaanyázni a fórumra aztán kibannolják a faszba akkro a bannolt fél mondhatja hogy köcsög adminok nem emberségesek.

Mindenesetre nekem van egy olyan meglátásom hogy az adminsághoz nem kell emberség. Moderátorkodáshoz sem, meg semmi hasonlóhoz. Az kell hogy ellássa az ember a munkáját. (kevés olyan munkakörről tudok aminek kikötése az emberség)

A szó amit keresel az talán a korrektség lesz az viszont kurvára más és megintcsak kétlem, hogy ennek hiányát fel lehetne róni az ottani adminoknak.

„ Ott a fórumozás még mindig az IRL és MSNen zajló bratyizás kimenetelétől függ”

Az pedig a játékosokat minősíti, elgalább is az egy-két ezerből azt a feltételezem 10-20-at akikhez neked szerencséd volt (ha magasabb a szám szólj). Ekkora számot jobb helyeken simán körberöhögnek és megmondják, hogy több ezernél a hibahatárba belefér.

„Ha a fórumon akarsz játszani, akkor KÖTELEZŐ CSPzned”

Ez azt jelenti hogy el kell érned a kettes szintet. Ez 60 CSP-ből megvan nagyjából. Ez barátok közöt két nap. Ennyi idő alatt el lehet dönteni, hogy tényleg tetszik-e neked a játék, hisz addig olvasni olvashatod a játékteret. Ismerek olyan fórumokat ahol mittom 50 hozzászólásig nem is írhatsz a fórumok nagy részére ne adj isten nem is látod őket. Mert vannak olyan emberek akik beregisztrálnának és összeszemetelnék az egészet azonnal. Szal, mi is ezzel a probléma?
(Megjegyzés: Mekkora köcsög dolog már hogy a legtöbb fórumon KÖTELEZŐ regisztrálnod mielőtt írsz. Nem igaz?)

„Ennek ellenére még mindig nem siekrült rendesen tisztázni az IC és a CSP viszonyát, még mindig tele van buktatókkal, a karakter szempontjából képtelenségekkel.”

Mondj egy példát ami ténylegesen zavaró nem pedig a leszarós kategória

„Amúgy CSP halálosan unalmas tud lenni egy idő után.”

A játéktér is. A játék is. Más játékok is. Az élet is. So, your point is... ?

„AZtán ott van az idő kérdése....”

Több mint egy éve még csak nem is léteznek generációk. So, your point is... ?

a 2010.09.05. 08:36:58-es hozzászólásodra csak azt tudom mondani, hogy so much wrong in so many levels. Annyi helyen tartalmaz hülyeséget, megalapozatlan vádakat és úgy általánosságban hiányzik belőle minden fajta érv, tény vagy bizonyíték, hogy inkább bele se kezdek kimazsolázni az egészet. Azt hiszem azzal is oldalakat tudnék megtölteni de kétlem hogy bármi foganatja lenne a dolognak. Ellenben ha hajlandó vagy valamivel alátámasztani a mondottaidat akkor ezt is hajalndó vagyok veled megvitatni.

Mert eddig nekem csak az jött le sajnos hogy egyszer valamiért kibannoltak a faszba (ennek a körülményei is érdekesek lehetnek) aztán azóta be vagy sértődve. Aztán lehet, hogy nem, de mint mondtam semmi kézzelfoghatót nem írtál le csak ködösítve odanyomál pár effetíve pletykát.

h2co3 2010.09.28. 22:20:11

@DreamerX (2010.09.05. 08:36:58):
Ezt már én sem bírom...

"Mert a vezetőség (főleg BePe) nem akar fórumot."
Ezt csak annyival kommentálnám, hogy ha BePe a játék jogi tulajdonosa tényleg nem akarna fórumot, avagy Játékteret, akkor az már rég nem lenne...

"Úgy általában, azokból kerülnek ki a sokáig ott maradó, és aktív TKsok, akik a fórumon is játszanak."
Talán azért aktívak, mert... aktívan játszanak?

"Ők lesznek moderátorok és sedégadnminok (bár elengedhetetlen az is, hogy BePe ismerje és kedvelje őket, és nekik semmilyen szinten nem szabad kritikus hangot megütni a TKvan kapcsolatban még építő jelleggel sem)."
Hm-hmmm... Én BePével soha még egy szót nem beszéltem, látni is csak egyszer láttam, mégis sikerült valami módon moderátornak lennem... Továbbá egy időben csak úgy ontottam magamból a kritikát, meg a hibák listáját, meg úgy általában ami eszembe jutott, mégse küldtek el a balfenékre...

"Most már egyszerűen ilyen topic sincs."
Van... :)

"Érdemes beleolvasni, hgoy aki szeretne kérni,v agy kérdezni, az milyen alázatosan, szinte térden csúszva próbál ott fogalmazni. S még így is van rá lehetőség, hogy baja lesz belőle."
Ööö... akkor most az előbb még nem is létező topikba kellene beleolvasni? Ahol mellesleg semmi ilyesmit nem olvastam még...

"Én anno kaptam egy hét kitiltást, mert szóvá tettem, hogy a segédadmin azért akarja szankcionálni a klánomat, mert ő amga elkeverte azt a levelet, amit a klánvezésrtől kért."
Fordítás: "alaptalanul vádaskodtam, aztán meg csodálkoztam"

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.09.29. 21:15:53

@Mystin:

Gratulálok, hogy a WoW-t és társait RPG kategóriába sorolod azt hiszem ezzel saját magadról állítottál ki "szegénységi" bizonyítványt. Egyébként pedig köszönjük szépen jól elvagyunk az asztali RPG csapatunkkal csalódások nélkül valamint szerencsére létezik néhány fórum amin a szájízemnek és ízlésemnek megfelelő játékok és játékos közösségek alakulnak ki így teljesen boldog és egész életet vagyok képes élni a "fenséges" és "magasztos" TK nélkül is (legalább nem rohad ki az agyam :P )

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.10.01. 19:04:46

@Lawlingson:

Amíg következetesen kihagysz egy-egy fontos szót a mondatból, és úgy reagálsz rá, addig ne tudok érdemben semmit hozzáfűzni az írásodhoz. Ezen kívül, ha állítasz valamit, és én kérek rá példát (hogy ezzel bizonyítsd, hogy az állításod helyes), és ezek után Te kérsz tőlem példákat, amire "be tudod bizonyítani" a magad módján az igazadat, arra sem tudok érdemben reagálni, mert teljesen értelmetlen amit művelsz. Az meg már csak hab a tortán, hogyha írsz valami konkrét dologról, majd én azon a konkrét dolgon belül lereagálom, majd Te általánosítva kivetíted azt, és valami olyannal érvelsz, ami az általánosításban megállja a helyét, de ebben a konkrét dologban nem.

Szóval bocsáss meg, de se kedvem, se türelmem nincs reagálni az ilyenekre, ugyanis értelmetlen lenne.

Annyit azért viszont írnék a dolgokra, hogy teljesen hiába vársz el tőlem definíciót az FRPG-re. Ez butaság. Te komolyan azt hiszed, hogy attól lesz egy játékból FRPG, mert egy konkrét, mindent lefedő meghatározás alapján abba beleillik?? Egy elég jó kis mondat ragadt meg bennem nyelvtan órán, ami pont ideillik: "A jelentés, a jel használati szabálya." Értelmezd. Ha nem tudod, pech. :)

Ami pedig a stílust illeti: a jövőben a vulgáris szavakkal teli hozzászólásaidat szólás nélkül törlöm. Ha nem tudod magad kifejezni káromkodás nélkül, akkor itt nincs keresnivalód.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.10.02. 16:39:39

@Eralion:

Szerintem még véletlenül sem kéne törölni @Lawlingson hozzászólásait bármilyenek is legyenek mert PÉLDA értékűek még ha negatívak is a "mi" szemszögünkből :D

A másik ha törlöd bármelyik "okosságát" akkor Te egyből egy hatalmaskodó, kirekesztő, ro....@t sze....ét leszel :P

@h2co3 meg külön hab a tortán a görbe tükrével és nem kevés elfogultságával :D

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.10.02. 23:15:39

@Jose:
A meglévőket nem törlöm. És pont azért figyelmeztettem külön Lawlingson-t, hogy pontosan tudja mi a helyzet. Ha nem tud emberi stílusban, kulturáltan hozzászólni, akkor nincs itt helye, mindegy, hogy mi a mondandója. Ha viszont le tudja írni kulturáltan, akkor nagyon szívesen várom a bejegyzéseit.

DreamerX 2010.10.20. 14:55:22

@h2co3:
BePe ebből él meg. Kénytelen fórumot csinálni, különben a tagok nem fizetnének. A TK-t a klánok tartják fenn, a klánok pedig közösen játszó userek csoportosulásai. Ergo BePe hiába nem akar fórumot, ha pénzt akar a TK-ból, akkor kénytelen valamit szolgáltatni.
Én viszont pontosan tudom, hogy az egyik ismerősömtől BePe a beosztásért cserébe randit kért. Mivel az illető nemet mondott, nem is kapta meg.
Nem, nincs ilyen topic. Van, ahol elgépeléseket, vagy programhibákat lehet bejelenteni. Az egyeztetőkből a kritikusabb hangvételű megjegyzések igen hamar, néha percek alatt törölve lesznek, függetlenül attól, hogy a hangnemük teljesen normális.
Minden kérés úgy kezdődik, hogy aki kér vagy kérdez, az háromszor leszögezi, hogy nem akadékoskodni akar, majd a végén még ötször elnézést kér, majd behúzott nyakkal várja, hogy lesz-e megtorlás, tudom, mert MSN-en erről beszéltünk utána.

DreamerX 2010.10.20. 15:11:29

@lawlingson:

Akkor ami az anyagiakat illeti, számoljunk!
Egy szervertárhely havi 25-30 000-ből van meg. A klánoknak évi 20-25 000-t kell befizetni, ha létezni akarnak, 12-15 klán fedezi. Van 5 város, amiben 15 klán lehet. Nincs teljesen feltöltve, ez tény. de ha csak városonként 10 klánt veszünk, az is 50 klán, ami azt jelenti, hogy simán befolyik a duplája.
A szerverre meg külön gyűjtést szerveztek anno, hogy vegyenek egy nagyobbat, bírja a terhelést. Akkor limitálni kellett az egyszerre bejelentkezett userek számát. Aztán megvették a szervert (állítólag), és ennek ellenére a limitet nem lehetett feloldani. :) Aztán a gond megszűnt, mert erősen lecsökkent a forgalom. Most már lassan valóban elhiszem, hogy nem éri meg üzemeltetni.

"kevés olyan munkakörről tudok aminek kikötése az emberség"
Ezt külön kiragadnám, mert egyértelműen téged minősít.

Ami a staff "korrektségét" jelzi:
Volt egy mesélő által vezetett játék, ahol persze volt csata is két csapat között. Az egyik csapat játékosai erősen VPZtek, s megkérdeztük a mesélőt, hogy ilyenkor mért nem lép közbe, és jelez ő nekik egy sérülést. Mondjuk költői volt a kérdés, mert az egy admini hátszéllel vitorlázó csapat volt nekik mindent lehet.
A mesélő azt válaszolta, hogy őneki erre nincs jogosultsága, ő csak modellezi a körülményeket, senkinek nem írhatja be, hogy megsebesült, azt a játékos maga dönti el.
Ez így mind nagyon szép is lenne, ha nem kaptam volna én személyesen egy üzenetet ugyanettől a mesélőtől két nappal előtte, hogy ha neki úgy tetszik, akkor bemesél nekem valami támadást, beírja hogy meghaltam, és akkor nekem annyi, fellebbezésnek helye nincs.
Majd, hogy ne higgyük azt, hogy abban a két napban történ szabálymódosítás, rá két hétre az én egyik karakteremet valóban így meg is ölték.
A szabályok mindig userfüggőek ott. Van, ami egyikre vonatkozik, másikra nem.
süti beállítások módosítása