FRPG - Fórumos szerepjátékok

Minden a fórumos szerepjátékokkal kapcsolatban! Mi is az az FRPG, hogyan kell játszani, és miért jó? Tippek, trükkök, tanácsok FRPG oldalak adminisztrátorainak, és játékosainak egyaránt. Tanácsok mesélőknek, és egyéb fórumos szerepjátékot vezénylő felhasználóknak. Jelenleg létező fórumos szerepjátékok, kritikák, és bemutatók. A mai FRPG-kről alkotott vélemény, és az igazság velük kapcsolatban.

A célom ezzel a bloggal nem más, mintsem kis kikapcsolódást nyújtsak magamnak, és más szerepjátékos, vagy nem szerepjáték olvasómnak. Nem célom senkit sem feldühíteni, lehúzni, és nem célom semmit sem előtérbe helyezni, reklámozni. Egyszerűen élvezetből írok, és azt szeretném, ha élvezettel olvasnátok. Ha kritika, ha nem. Tehát a célom csak egy blog, semmi több... :)

FRPG oldalak

Egy FRPG oldal gyűjtemény, pár mondatos kritikával fűszerezve. Erősen szubjektív bejegyzések, csupán az én véleményemet tükrözik!

Jelenleg nincs kritika!

Nem tetszést kifejezni hozzászólás formájában lehet. Csak kulturált keretek betartása mellett! Az oldalakon nem ások mélyre, pár perc nézelődés után írom, amit írok. Csupán egy újonnan odatévedő első benyomást tükrözik.

Utolsó kommentek

  • Neolius: Akkor ennyit erről, hogy statisztikát akarok csinálni. Megoldottam elméletben a Naruto, Bleach öss... (2012.04.20. 19:43) "Gyors" kritikák
  • Neolius: De meglátszik az érteni és megértetni fogalom különbsége. ^^ Szerintem a Tisztelt Admin arra gon... (2012.04.20. 19:38) Tanácsok FRPG készítőknek
  • Eralion: Szia! Amint látod, már nem igazán foglalkozom semennyire sem a bloggal. Sajnos időm sincs, kedvem ... (2011.06.07. 23:59) "Gyors" kritikák
  • chim: szervusz Eralion! kezdő oldalakkal is foglalkozol? mert örülnék, ha górcső alá vennéd az enyémet i... (2011.06.03. 17:40) "Gyors" kritikák
  • Eralion: Azért látom kommentben kaptál egy keveset. :P (2011.05.24. 12:18) Új bannercsere rendszer
  • Utolsó 20

Nem én írtam...

Pár bejegyzés, amit nem én írtam, ezért nem jelenítettem meg a főoldalon cikként, ám mégis helyet kapott a blogon (mert különösen fontosnak, vagy érdekesnek találom):
Mi is az a szerepjáték? - Aingus Og
Mi is az a szerepjáték? - Eversong

Csak, hogy legyen valami új is

2010.07.28. 23:39 | Eralion | 16 komment

Sziasztok!

Pár napja már nem írtam, és még 1-2 napig ne fogok, mert az első kritikákon dolgozom. Ezért gondoltam, írok azért valamit ide, hogy ne tűnjön annyira elhagyatottnak a blog. :)

Első körben, kezdenek jönni a kommentek, aminek nagyob örülök. Ha Te még nem írtál, akkor nosza, rajta. Vegyél Te is részt a beszélgetésben. Minél többen vagyunk, annál jobb, annál több oldalát látjuk a dolgoknak, azáltal, hogy más is leírja a véleményét.

Viszont ha nem is kommentelsz (ha igen, akkor is nyugodtan), lenne egy pofátlan kérésem: kérlek rakj ki az oldalra, frpg fórumodra egy linket, ami erre a blogra mutat. Nagyon megköszönném, és cserébe majd egy kritikával tudnám viszonozni. Ha jelentkezel.

Mivel, amint kiírtam, hogy kérés nélkül írok kritikát, rögtön többen is írtak, hogy az ő oldaláról is, az ő olaláról is. Ennek nagyon örülök, és most ünnepélyesen is kijelentem, csak kérésre írok FRPG kritikát. Tudom, kicsit fura, de hát így alakult. Aki eddig jelentkezett, annak nem kell, fel van írva. Aki nem, az kérem jelentkezzen e-mailbín, vagy kommentben, köszönöm.

Ezen kívül, ahogy látom, sajnos az frpg.hu most is be van halva, és már egy ideje ilyen. Addig, amíg nem lesz újra elérhető, itt meghúzhatjátok magatokat, lletve, ha valaki tud valamit az frpg.hu-ról, megíhatná itt kommentben, hogy mi a helyzet.

Nos, így hirtelen most csak ennyi.

Eralion

Címkék: csak úgy régi kritika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LNR (Vala) · http://www.csillagkapu.szerepjatek.eu/ 2010.07.29. 07:51:55

Akkor ha jól értem, mégsem lesznek kérés nélküli kritikák?

Én mondjuk preferálnám, ha tartanád magad a jövőben az ígéreteidhez. Mert például akkor nem várom napokig kíváncsian, de ezek szerint feleslegesen, hogy melyik öt oldalt szemelted ki.

A reklámozáshoz volna két megjegyzésem.

Én mindeddig azért nem tettem ki hozzánk a blog linkjét, mert gondoltam, ha kritikát írsz, akár lehúzod, akár felpontozod az oldalt, senki nem mondhatja, hogy szívességből teszed, hogy le van zsírozva az egész stb, amivel megvádolhatnak, ha olyan oldalt dicsőítesz, amelynél kint van a linked. Vagy olyat szidsz, ahol nincs kint.

Másrészt azt írod, hogy a negatív kritika is reklám, és egy kritikával viszonzod a társoldalságot. Nem értek egyet, a negatív véleménnyel senkit sem teszel népszerűvé. Reklámnak semmiképp sem mondanám.

Szóval véleményem szerint - aztán majd te eldöntöd, igazam van-e avagy sem - csak közösségi oldalakon, általános oldalakon (frpg.hu, szerepjatek.eu, linkek.hu, toplista stb.) reklámozz, emellett pedig hagyd hogy szájról szájra terjedjen a blog címe.

Egy másik jó megoldás talán, hogy minden kritikával illetett oldalon legyen kint a linked.

Ez csak az én véleményem és ötleteim. Remélem, nem orrolsz meg rám vagy indítok flame-et.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.07.29. 10:55:16

Akkor sorban... :)

Amiket kiszemeltem, azok lesznek, mert megígértem, az utánra gondoltam, hogy nem lesz több. Lehet, hogy félreérthető volt, de így értettem.

A blog linkjéről, amit kiraksz, nem feltétlen kell tudnom, hogyha úgy gondolod, hogy befolyásolna bármit is. Nem befolyásolja, nem hiszem, hogy egy linktől jobb FRPG oldal lenne bármelyik is. Mondjuk ez egy kicsit sértett is, hogy ezt gondolod rólam...

"Társoldalságról" nem volt szó sehol, és nem írtam, hogy azzal viszonoznám. Azt írta, hogy reklám. És reklám, mert benne van egy cikkben az oldal linkje (kétszer), ahol elérhető a játék. És nincs olyan, hogy negatív, se pozitív kritika. Van olyan, ami tartalmaz negatív és pozitív részeket.

Az pedig már csak a hab, hogy nem köteleztem én senkit a link kirakására. Egyszerűen, csak megkértem, hogy aki szívesen kirakná, az tegye, nyugodtan. Aki nem szeretné kirakni, az ne tegye ki, ez van. Haragudni nem fogok érte. :)

asberoth · http://kalandokharca.info 2010.07.29. 13:07:10

Ide még muszáj hozzászólnom, hiába is mondtam, hogy kiiktatom magam, de úgy látom a "reklám" fogalma nem tiszta... Meg a kritikáé sem...

A reklám nem az, hogy egy bármiféle szöveganyagba kiteszed kétszer a linket. Ez nem teszi reklámmá a kritikáidat majd!!! Rosszul használod a reklám fogalmát! Bárki bármit is mondhat, ez most így van, hiába vagyok tüske egyesek szemében!

A reklám egy adott áru, esetünkben FRPG kipróbálására, csatlakozásra ösztönző és egyben egy cél javára szóló hirdetés.

Kérdem én: egy a hibákat kihangsúlyozó kritika, amely részben csak ezeket tartalmazza, hívható-e reklámnak? Nem hinném...

Gondolj bele, reklám lenne-e ez: "Itt az új Gramudent fogkrém! Elősegíti a fogkőképződést, erőteljesebbé teszi a szájszagot! Próbálja ki Ön is! Megéri!"

És egyébként nem tudom, hogy mennyi igazi kritikát olvastál például Juhász Ferenctől, Illyés Gyulától, Vas Istvántól, stb. Mert hiába olvastál milliónyi GameStar-os, PC Guru-s, meg hasonló folyóiratokban levő kritikát, mivel azok csak próbálkoznak, mint a kutyák.

Ajánlom olvasásra az Új írás-t, amely egy irodalmi, művészeti és kritikai folyóirat. Főszerkesztője Juhász Ferenc, ha egyáltalán a neve mond valamit Eralionnak. Tehát az nem mondható kritikának, hogy leszázalékozod az adott játékot. Ha kritikát szeretnél írni, akkor ténylegesen kritika legyen, és ne számok egymásutánisága!

Lehet, megsértettelek, de az mindegy is, hiszen egy kritika-író félre tudja tenni az érzéseit, nemde?

LNR (Vala) · http://www.csillagkapu.szerepjatek.eu/ 2010.07.29. 13:13:28

"Amiket kiszemeltem, azok lesznek, mert megígértem, az utánra gondoltam, hogy nem lesz több."

Akkor ezt félreértettem, bocsi. Így már korrekt : )

"Mondjuk ez egy kicsit sértett is, hogy ezt gondolod rólam..."

Nem, nem gondolom ezt rólad, pont azért írtam a kommentet, hogy vigyázz a külcsínyedre, hogy ne is gondolhassa más se rólad.

Metalhead33 · http://wod-game.forumotion.co.uk/ 2010.07.29. 15:45:17

asberoth-al mindenben egyetértek amit mondott...

A reklám pont hogy egy árú dícséréséről szól, még ha hazudozva díscérjük is.
Tehát, akármilyen is a fogkrém, a reklámban azt kell mondani hogy "igazi minőségi termék, pillanatok alatt megszünteti a fogszuvasodást" és hasonlók.

A kritika pedig nem a egyenlő a saját vélemény megmondásával. Igaz, a kiritikában kötelező benne lennie az író saját véleményének, de másokat is meg kell kérdeznie.
A jó kritika olyan hogy "Személyes véleményem szerint nem olyan jó, én megkérdeztem az embereket, szerintük sem" vagy "Személyes véleményem szerint egész ígéretes, megkérdeztem az embereket, ők nem értenek vele egyet" vagy hasonlók.

Meg ha már oldalakról írsz kritikákat, tanácsos megkérdezni az oldalak adminjait is, hogy ők hogyan és mit gondolnak a saját oldalukról, és a többi oldalról amiről kritikát Írsz.
Az igazi, minőségi kritika sokkal több mint 1 ember vélménye. Az igazi, minőségi kritika összegyűjt minden lehetséges véleményt, annyi embertől amennyitől csak lehet, összehasonlítja az író véleményét, meg a megkérdezett emberek véleményeit, és csak azután mondja ki hogy "úgytűnik hogy egy alacsonyabb minőségű XY-al állunk szemben".

Persze nem akartalak megsérteni.
Csak hogy világosabbá válljon a "reklám" és a "kritika" fogalma.

Nem akartalak megsérteni, és nem is akarok flame háborút elindítani, csak szeretném ha néhány fogalom jelentése világosabbá vállna.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.07.29. 19:41:35

Csá Csumbák

Hű de "komorrá" vált itten a helyzet :D asszem nem csak a blogger hátát kéne virtuálisan megtaposni néhány MAX-TAC-os top szólónak a többiekre is rá férne egy kis "virtuálgyalázás".
No a tréfát félretéve azért a kezdeti bejegyzésből sok minden kiderül és az is tudható, hogy egy "kritikuspalánta" szárnypróbálgatásait esetleg személyes szubjektív véleményét fogjuk olvasni talán ehhez mérten kéne egyenlőre követelményeket és elvárásokat állítani. Amondó vagyok várjuk ki az első kritikát.

A másik pedig a reklám egy dolog minél jobb és figyelemfelkeltőbb bemutatása, a hazugság egyáltalán nem tartozik hozzá ezt sajnos a gyarló emberi természet hozza magával szóval a reklám mint fogalom alapjaiban nem hordozza a hazugság magvát sőt ha szigorúan nézzük kis is zárja azt.....

A harmadik pedig a ha már flame akkor az alábbi aranyszabájt mindenki sajátítsa el mert ITT kezdődik a flame :D

Ha flémmel indítasz, veszítettél. Mindig a másiknak kell előbb durvulnia.
Senki sem szereti a hangosan ugató kutyákat. A kezdő "barmozik", meg k***aanyázik. A Te kezdeti flémed hideg legyen, akár a jég, vagy poénos. Érezhető legyen benne a nagybetűs Nyasgem, de nem szó szerint leírva.
A flém topicot messzire kerüld. A reag oda maximum viccnek jó, miközben az eredeti topicban peregnek a hozzászólások. Csak a leges-legvégén, talán. Vagy ha találsz valakit, aki akkora ostobaságot ír le, hogy azt már kezelni nem tudod épp ésszel. Előfordul..

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.07.29. 21:04:08

@Asberoth

"A reklám egy adott áru, esetünkben FRPG kipróbálására, csatlakozásra ösztönző és egyben egy cél javára szóló hirdetés."

Az, hogy leírom a véleményemet egy oldalról, és eközben ajánlom mások figyelmébe, az csatlakozásra ösztönöz szerintem. Nincs olyan, hogy rossz vélemény (itt), ezt nem tudom honnan szedted. Másodszor írom le: lesz egy szöveg és lesz benne jó is és rossz is. Nem csak rossz.

Amúgy pedig, millió + 1 másik dologba is bele lehetne kötni, szerintem nem cél, hogy most a reklám fogalmát pontosítsuk. Maradjunk annyiban, hogy szerintem a kíváncsiság elég ösztönző, márpedig a kritika kíváncsivá tehet nagyon könnyen az adott oldal iránt.

@Metalhead33

Nagyon pont, hogy nem az áru dicsérésről szól. Egy TV reklámban pl. törvénytelen hazudni a termékről, akkor is, ha megteszik, kiszínezik.

Az meg vicc, hogy attól lesz kritika valami, hogy többen is úgy gondolják. Én a saját bírálatomat (=kritikámat) fogom itt megosztani. Attól az még kritika. Akkor is, ha csak az enyém, az én véleményemet tükrözi.

"Igazi" (ezt inkább ne rakd elé) minőségi kritika tényleg nem egy ember véleménye. Naés? Én az elején leszögeztem, hogy a saját véleményemet fogja tartalmazni. Több helyen ezt ki is emeltem. Innentől kezdve...

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.07.30. 09:24:57

Jó napot mindenkiben

Közben eltelt egy éjszaka és eszembe jutott, hogy mi az ami esetleg segítségedre lehet a Cyberpunk kapcsán remélem tényleg segítségedre lesz (nem túl hosszúak ám szerintem annál "érdekesebbek")

Linkek:

fictionkult.hu/cikk.php?cikk.363

fictionkult.hu/cikk.php?cikk.462

Adios J.V.Vergara

Missouri 2010.07.30. 12:30:57

Az Frpg.hu saját szerverre költözik, amennyire tudom.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.07.30. 17:41:02

Eddig nem azon volt? Párszor már olvastam olyasmit, hogy nincs elég memória, meg, hogy saját szerveren van... érdekes minden esetre, hogy napok óta elérhetetlen. :(

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.07.31. 10:07:06

@Eralion:

Asszem letelt a blogbejegyzésben említett 1-2 nap :D Hol a kritika ? Nyam-nyam-nyam éhesek vagyunk :D

Máskor nyugodtan jelezd itt vagy a CP2020 Társalgójába, hogy mailt küldtél mert bevallom rendszertelenül és ritkán nézek rá a fiókra a fórumokra és a blogra előbb nézek fel akár bejelentkezés nélkül is (PM ezért is nem tökéletes megoldás) :D

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.01. 01:02:09

Dolgozom rajtuk, sietek, ahogy tudok.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.04. 11:37:14

@Eralion:

Tik-tak-tik-tak-tik-tak a Gyehenna órája kelletlenül ketyeg. Felesleges az első "kritikádon" sokat tornáznod mivel 99% esélyed van rá, hogy úgy sem lesz tökéletes a kezdeti hibáidból fogsz tanulni ha fogsz. Jobban jársz ha egy általad késznek nyilvánított kritikát kiraksz mert az arra érkezett reakciókat átgondolhatod és a tanulságot a többi "kritikádnál" felhasználhatod :P

Mert így csak nagy a csend napok óta a kezdeti lendülethez és lelkesedéshez képest :D

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.04. 11:38:26

Csinálom, csinálom. :P
Csak közben más dolgom is van, nem igazán érek rá, de dolgozom rajta ahogy tudok.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.10. 14:59:46

Négy kritika kész, egy percen belül megjelennek az oldalon, egyszerre. :)

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.10. 16:46:37

Bár úgy tűnik, nem 1-2 napot, hanem 1-2 hetet kellett volna írni, és akkor pont jó lett volna. :D
süti beállítások módosítása