FRPG - Fórumos szerepjátékok

Minden a fórumos szerepjátékokkal kapcsolatban! Mi is az az FRPG, hogyan kell játszani, és miért jó? Tippek, trükkök, tanácsok FRPG oldalak adminisztrátorainak, és játékosainak egyaránt. Tanácsok mesélőknek, és egyéb fórumos szerepjátékot vezénylő felhasználóknak. Jelenleg létező fórumos szerepjátékok, kritikák, és bemutatók. A mai FRPG-kről alkotott vélemény, és az igazság velük kapcsolatban.

A célom ezzel a bloggal nem más, mintsem kis kikapcsolódást nyújtsak magamnak, és más szerepjátékos, vagy nem szerepjáték olvasómnak. Nem célom senkit sem feldühíteni, lehúzni, és nem célom semmit sem előtérbe helyezni, reklámozni. Egyszerűen élvezetből írok, és azt szeretném, ha élvezettel olvasnátok. Ha kritika, ha nem. Tehát a célom csak egy blog, semmi több... :)

FRPG oldalak

Egy FRPG oldal gyűjtemény, pár mondatos kritikával fűszerezve. Erősen szubjektív bejegyzések, csupán az én véleményemet tükrözik!

Jelenleg nincs kritika!

Nem tetszést kifejezni hozzászólás formájában lehet. Csak kulturált keretek betartása mellett! Az oldalakon nem ások mélyre, pár perc nézelődés után írom, amit írok. Csupán egy újonnan odatévedő első benyomást tükrözik.

Utolsó kommentek

  • Neolius: Akkor ennyit erről, hogy statisztikát akarok csinálni. Megoldottam elméletben a Naruto, Bleach öss... (2012.04.20. 19:43) "Gyors" kritikák
  • Neolius: De meglátszik az érteni és megértetni fogalom különbsége. ^^ Szerintem a Tisztelt Admin arra gon... (2012.04.20. 19:38) Tanácsok FRPG készítőknek
  • Eralion: Szia! Amint látod, már nem igazán foglalkozom semennyire sem a bloggal. Sajnos időm sincs, kedvem ... (2011.06.07. 23:59) "Gyors" kritikák
  • chim: szervusz Eralion! kezdő oldalakkal is foglalkozol? mert örülnék, ha górcső alá vennéd az enyémet i... (2011.06.03. 17:40) "Gyors" kritikák
  • Eralion: Azért látom kommentben kaptál egy keveset. :P (2011.05.24. 12:18) Új bannercsere rendszer
  • Utolsó 20

Nem én írtam...

Pár bejegyzés, amit nem én írtam, ezért nem jelenítettem meg a főoldalon cikként, ám mégis helyet kapott a blogon (mert különösen fontosnak, vagy érdekesnek találom):
Mi is az a szerepjáték? - Aingus Og
Mi is az a szerepjáték? - Eversong

Csillagkapu Multiverzum kritika

2010.08.10. 15:00 | Eralion | 3 komment

Sziasztok!

Most a Csillagkapu Multiverzum kerül terítékre. A játékot itt érhetitek el: www.csillagkapu.szerepjatek.eu

Közzésg:

- adminisztrátor(ok), moderátor(ok): 1 admin, és 2 moderátor karakter van. Admintól összesen 3, moderátoroktól 0 üzenet van  fórumon. Ez már feltűnt az elején. Mégis, akkor miért vannak? Nem segítenek a játékosoknak? Ezt úgy könyveltem el magamban, hogy biztos van másik karakterük, akivel aktívan fent vannak, esetleg hozzászólásokat moderálni van az a pár karakter. Ők tudják... Viszont ettől függetlenül meglepett, hogy az egyik moderátor kari 5 napja, a másik meg hónapokkal ezelőtt volt utoljára belépve. Ez így már picit sántít. Annyi biztos, hogy viszont nagyon érti a dolgát az admin, mert jól moderált fórum (persze, ez a tagokon is múlik) és igen szépen összeszedett anyagok vannak fent. Összességében 10 pont ide.

- Mesélők, kalandmesterek: az oldalon 2 mesélő karakter van. Ebből az egyik mondható csak kifejzetten aktívnak - ő büszkélkedhet is 800 hozzászólással. A másik mesélő téma indításra van csak használva - miért, nem jó az admin karakter? A kérdésem, mi lesz, hogyha az egy nagyon aktív mesélővel valami történik? Persze, nem szívesen festem az ördögöt a falra, ne történjen semmi baj vele, de ha történne, akkor igencsak gondban lenne véleményem szerint az oldal. Kevés lábon áll e szempontból. Ízlések és pofonok, ide összesen 11 pontot adok, mert végül is, nem rossz egyáltalán a "csapat".

- Játékosok, közösségi lehetőségek:Van chat, kidolgozott ooc fórum, és szép kis közösség. Mondjuk nem tartom normálisan, hogy jóval több ooc hsz van, mint ic, de ettől függetlenül, ide tutira jár a max, 15 pont!

Világ:

- fajok, kasztok kidolgozottsága, karakteralkotás és fejlődés: lehet, én vagyok vak, de nem találtam segédletet karakteralkotáshoz. Ha van is, a karakteralkotás fórumrészlegben biztos nincs, valahol eldugva lehet. Persze, lehet én nem vagyok csak képes megtalálni. :) Ez nagy hátrány. Fajok vannak, jah. Kettőhöz van jó leírás, kettőhöz van egy igencsak hiányos, pár soros valami. Sőt, jobban megnézve, nem is négy faj van, mégis csak négyhez találtam leírást. Érdekes. Itt még van hova fejlődnie szerintem az oldalnak. 10-ből erre 3 pontot tudok adni csak.

- helyszínek, helyszínleírások, maga a világ: szépen rendszerezve vannak a helyszínek, és ez nagyon tetszik. Kár, hogy van, ahol egyáltalán nincs róla említésre méltó információ, ezeket valahogy lehagyták. Mégis honnan kéne tudnom, hogy pl. mi van Yu zászlóhajóján? Talán nézzem meg azt a részét a sorozatnak? De én FRPG-t jöttem játszani, nem sorozatot nézni. Ezért sajnos ide csak 8 pontot tudok adni.

- a világ alakulása, változása a játék előrehaladtával:Úgy láttam a mesékkel együtt a helyszínek valamelyest alakulnak. Igazából nem nagyon sikerült végigolvasnom több záz hozzászólást, ezért ha ide az 5-ből 4 pontot adok, szerintem korrekt. Szerintem!

Megvalósítás:

- oldal kinézete, design:nagyon kék, nagyon-nagyon. Túl kék. Nem néz ki rosszul, de unalmas egy idő után. Ráadásul a kéken a sok helyen fejhér betű... ezen kívül rettentően zvar a bal oldalt folyamatosan velem szórakozó menü. Közepes minőségű szerintem kinézetilg az oldal, így 5 pontot adnék rá a 10-ből.

- az oldal egyedi kialakítása, nem egy sorozatból, vagy egyébből készült játék: hát itt aztán minden sorozatból készült, de ettől függetlenül egydinek mondható. Nekem megér 2 pontot.

- az oldal egyedi felépítése, és a sablontól eltérő elemei: SMF fórum, de nem a szokásos sablonnal, ezt még ne láttam. A banner jó... szépen el van rejtve a vendégek elől, amit el kell. 4 az 5-ből reálisnak tűnik.

Egyéb:

- Teljesen jó FRPG. Aktív, jó csapat, jó hangulat. Minden stimmel. Ide plusz pontnak a 10-ből egy 8-at szívesen adok.

Összesítve: még néhány tartalmi infót fel kéne dobni az oldalra, mást is be kéne fogni mesélésre, hogy ne történjen semmiképp se baj. Amúgy nagy grat, nagyon jó úton haladok! Így 70 pont a 100-ból.

A játék a www.csillagkapu.szerepjatek.eu oldalon érhető el.

Köszönöm a figyelmet!

Eralion

Nem értesz egyet valamivel, vagy más véleményed van? Írd le kommentben! Nem értesz egyet valamivel, vagy más véleményed van? Írd le kommentben! Szigorúan kulturált keretek között! A kritikákkal nem lehúzni akartam az oldalakat, vagy épp felemelni, egyszerűen a véleményemet írtam le, ezt tartsd szem előtt!

Címkék: frpg régi kritika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

technologist 2010.08.13. 18:00:47

Én tag vagyok az oldalon és nem teljesen úgy vannak a dolgok, ahogy leírtad. Számos mesélőnk van, Merlin (a mesélő karakter) aláírásában látható, hogy ki hol mesél éppen vele. Minden mesélő e mögött a felhasználó mögött van. Azt jól sejtetted, hogy a modiknak, adminnak és narrátoroknak is vannak karaktereik és azokkal vannak fenn.
A karakteralkotás szabályait a főoldalon találhatod meg.
A többi ponttal egyetértek, szerintem jól figyelted meg a dolgokat. A design mondjuk kinek mi tetszik szerintem.

asberoth · http://kalandokharca.info 2010.08.15. 11:23:07

Én még az elején mondtam Valának MSN-en, hogy a KH-nak 50-et adnék csupán, a CSK Multinak pedig 75-öt. A digitális újságuk is nagyon szuper! Olvastam kettőt részben! :D Magát a Csillagkaput is nagyon bírom, mint sorozatot... Épp nem rég fejeztem be a "sima" nyolcadik évadot a CSK-1-től. :D A másik kettőt koleszra meghagyom most már... :D

Továbbá a pontunkból adok nektek 5-öt, és akkor nektek 77 lesz, és így mindjárt helyesebb a pontozás. :D

asberoth · http://kalandokharca.info 2010.08.15. 11:24:40

Rosszul írtam... ha 7-et adok, akkor lesz 77... Nah, tehát akkor így! :D
süti beállítások módosítása