FRPG - Fórumos szerepjátékok

Minden a fórumos szerepjátékokkal kapcsolatban! Mi is az az FRPG, hogyan kell játszani, és miért jó? Tippek, trükkök, tanácsok FRPG oldalak adminisztrátorainak, és játékosainak egyaránt. Tanácsok mesélőknek, és egyéb fórumos szerepjátékot vezénylő felhasználóknak. Jelenleg létező fórumos szerepjátékok, kritikák, és bemutatók. A mai FRPG-kről alkotott vélemény, és az igazság velük kapcsolatban.

A célom ezzel a bloggal nem más, mintsem kis kikapcsolódást nyújtsak magamnak, és más szerepjátékos, vagy nem szerepjáték olvasómnak. Nem célom senkit sem feldühíteni, lehúzni, és nem célom semmit sem előtérbe helyezni, reklámozni. Egyszerűen élvezetből írok, és azt szeretném, ha élvezettel olvasnátok. Ha kritika, ha nem. Tehát a célom csak egy blog, semmi több... :)

FRPG oldalak

Egy FRPG oldal gyűjtemény, pár mondatos kritikával fűszerezve. Erősen szubjektív bejegyzések, csupán az én véleményemet tükrözik!

Jelenleg nincs kritika!

Nem tetszést kifejezni hozzászólás formájában lehet. Csak kulturált keretek betartása mellett! Az oldalakon nem ások mélyre, pár perc nézelődés után írom, amit írok. Csupán egy újonnan odatévedő első benyomást tükrözik.

Utolsó kommentek

  • Neolius: Akkor ennyit erről, hogy statisztikát akarok csinálni. Megoldottam elméletben a Naruto, Bleach öss... (2012.04.20. 19:43) "Gyors" kritikák
  • Neolius: De meglátszik az érteni és megértetni fogalom különbsége. ^^ Szerintem a Tisztelt Admin arra gon... (2012.04.20. 19:38) Tanácsok FRPG készítőknek
  • Eralion: Szia! Amint látod, már nem igazán foglalkozom semennyire sem a bloggal. Sajnos időm sincs, kedvem ... (2011.06.07. 23:59) "Gyors" kritikák
  • chim: szervusz Eralion! kezdő oldalakkal is foglalkozol? mert örülnék, ha górcső alá vennéd az enyémet i... (2011.06.03. 17:40) "Gyors" kritikák
  • Eralion: Azért látom kommentben kaptál egy keveset. :P (2011.05.24. 12:18) Új bannercsere rendszer
  • Utolsó 20

Nem én írtam...

Pár bejegyzés, amit nem én írtam, ezért nem jelenítettem meg a főoldalon cikként, ám mégis helyet kapott a blogon (mert különösen fontosnak, vagy érdekesnek találom):
Mi is az a szerepjáték? - Aingus Og
Mi is az a szerepjáték? - Eversong

Új bannercsere rendszer

2011.03.05. 16:48 | Eralion | 13 komment

Sziasztok!

Rég írtam, sajnos nincs sok időm mostanság, így ne várjatok túl sokat. :( Ám belefutottam a Szerepjatek.eu oldalon egy cikkbe, ami annyira friss, hogy még ropogós, és gondoltam én is írok róla, mert elég jó ötletnek tartom. Ez a Lanawin adminisztrátora által kezdeményezett bannercsere-rendszer. Elég jónak tűnik, főleg azok alapján, amit a Szerepjatek.eu-n, és a rendszer főoldalán/regisztrációs oldalán olvastam. Ajánlom mindenkinek. :)

A regisztráció nagyon egyszerű, és gyors, könnyen kihelyezhető kódot kapunk, a bonyolult részekkel nem kell törődnünk. Elég sok pozitívummal rendelkezik a rendszer.

Itt a link: www.lanawin.hu/bannercsere/

Próbáljátok ki, és kommentben jöhetnek a visszajelzések.

Címkék: reklám frpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aeidail 2011.03.14. 13:34:52

"Beneveztem", és eddig csak pozitív, amit tudok mondani. :) A cél eleve nagyon tetszik, a rendszer is jól kidolgozott. Ráadásul akárhányszor zargattam az adminisztrátort, mindig segített. (Jó, ez mondjuk abból állt, hogy megkértem: cserélje ki a képünket egy méretben megfelelőre.)

Eralion · http://frpg.blog.hu 2011.03.17. 14:35:31

Köszönöm a visszajelzést. Most már még bátrabban ajánlom mindenkinek. :)
Azt szabad tudni, hogy melyik oldal vezetőségébe tartozol?

Aeidail 2011.03.21. 18:47:43

Természetesen. :)
Mystical Future

Eralion · http://frpg.blog.hu 2011.03.21. 20:20:50

Ó, köszönöm. :)
Más is írhat ám véleményt. ;)

DreamerX 2011.03.28. 20:54:28

Igen, én is halottam róla. Egy ideje már töröm a fejem, hogy mi az, ami zavar benne, de nagyjából sejtem, bár nem látom az egészet képben, hiszen nem regisztráltam.
A bannercsere frpg oldalak között két okból terjedt el:
1. Ha a banner ott van más frpg oldalakon, akkor onnan játékosok várhatók.
2. Ha más oldalakról link mutat a te oldaladra, akkor az előrébb kerül a keresőmotorok rangsorolásában. Minél több külső link mutat az oldaladra, annál jobb.

Az elsőt ez a rendszer nagyjából tudja. Aki egy oldalról ellátogat oda, az talál ott más oldalakat. De mivel a játékosok nem nagyon akarnak bannert cserélni (az az admin dolga), nem tudom, mennyivel többen vagy kevesebben nézik meg az ilyen hirdetéseket, mint azokat, melyek közvetlenül az általuk használt oldalon vannak.

A másodikat viszont garantáltan nem tudja a rendszer, mert attól, hogy ide belépsz, a te oldalad linkje csak egy helyen fog szerepelni, tehát a keresőkre nincs olyan hatással, mintha ellátogatsz más oldalakra, és ott a Társoldalak funkciót használod.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2011.03.30. 17:35:00

"De mivel a játékosok nem nagyon akarnak bannert cserélni (az az admin dolga), nem tudom, mennyivel többen vagy kevesebben nézik meg az ilyen hirdetéseket, mint azokat, melyek közvetlenül az általuk használt oldalon vannak."

Ezt nem értem. Ezek a hirdetések is az adott oldalon jelennek meg, ugyan úgy, mint a társoldalság, és nem a játékosok regisztrálnak, hanem az adminok. Én legalábbis így látom. Légy szíves fejtsd ki, hogy mire gondoltál.

Szerintem az FRPG oldal tulajdonosok nagyon nagy hányada nem tudja mi az a keresőoptimalizálás, szóval nem látom számukra a hátrányt ilyen téren. Nem beszélve arról, hogy az FRPG oldalak amúgy sem túl erősek ilyen téren, pláne nem egy kifejezetten erre a célra (reklámozás) fenntartott alfórum, ami még gyengébb, továbbá ami tele van linkekkel, így egy linkre kevesebb erő jut. Nem hiszem, hogy sokat nyomna a latba egy-egy ilyen társoldalság. És ha megnézed, az FRPG oldalak közül nem az van a legelőrébb pl. a Google-ben (ha jól látom), frpg szóra, aki agyba-főbe linket cserél.

De hát ízlések és pofonok. :) Ahogy elnézem, már 10 regisztrált oldal van, szóval van, akinek tetszik a rendszer (gondolom).

DreamerX 2011.03.31. 10:29:06

A dolog úgy működik, hogy a tagoldalakon megjelenik egy banner, valaki másnak a bannere, sorsolásszerűen valami. De a felirat az lesz, hogy bannercsere. Egy mezei játékos nem fog rájönni, hogy ott találja meg a társoldalakt, és nem feltétlen fog rákattintani.
Ezen kívül nem tudaj átnézni, és böngészni közöttük, mindig csak arra az egyre jut el, amit éppen kiad neki a rendszer.
A játékosnak tehát ez nem kényelmes.
A bejelentkezett oldal gazdái pedig nem nyernek vele társoldalakat, mert az ő linkjük nem kerül ki a tagoldalak site-jára. A normál bannercserénél kinn van a bannerük és a linkjük a bejelentkezéstől állandóan a másik oldalon, bármelyik ott tag játékos bármikor láthatja, és kattinthat rá, és a keresők állandóan észlelik.. Ezzel ellentétben ha ebbe a bannercserébe jelentkezik be, akkor csak időnként van kinn a linkje a többi oldalon, és a keresők meg szerintem egyáltalán nem észlelik.

DreamerX 2011.03.31. 10:37:10

Jól sejtettem. Csak a saját oldalára mutat ez a kód, amit az oldalra be kell másolni. Ezzel a böngészőkben egyetlen oldal fog előtérbe kerülni, a sajátja, a Lanawin.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2011.03.31. 20:41:48

Van igazság abban, amit mondasz, de azért azt nézzük meg, hogy pl. frpg kulcsszóra mely oldalak vannak elől. Hát nem azok, akik agyba-főbe csinálnak maguknak társoldalakat, sőt, ezeket kifejezetten hátul találod meg.

A másik, hogy szerintem ez nem arra van, hogy mindenféle linkekkel megtámogassák az egyes oldalakat, hanem látogatócserének. Ha jól értelmezem az ott leírtakat, elvileg hosszútávon annyian fognak hozzád érkezni, mint ahányan Tőled navigáltak el a rendszer segítségével mások. Így friss látogatókra tehetsz szert, akik esetleg eddig nem ismerték az oldaladat. A társoldalakat, tapasztalat alapján a játékosok alig egy-két százaléka olvassa el, nézi meg. Az új témákat egyszerűen megnyitják, és már mennek is tovább, sokszor egy betű elolvasása nélkül.

Az tény, hogy ott figyel az "FRPG banercsere" link minden hirdetésen (ami speciel nem a Lanawin játék főoldalára visz, hanem a bannercsere oldalra, így nem számít neki sem sokat), viszont nem tudhatod, hogy a keresőmotorok követik-e az átirányításokat. Szerintem az lenne a logikus, ha ezt tennék. Így azt a linket is látják, hisz kattintásra átirányítódsz egy php oldalra, azonnal azonnal tovább (gondolom 301-el) a céloldalra. Az utóbbit tuti követi, ahogy a böngésződ is, kérdés, hogy a bannerre kattint-e a kereső is, azaz megnézi-e magának. Szerintem az lenne a logikus. :) Erről van információd?

DreamerX 2011.04.01. 10:26:59

A keresőben azok az oldalak vannak elöl, melyeknek a címében is benne van az frpg. Ezt mindenki maga dönti el, hogy így regisztrálja-e az oldalát, vagy sem.

És a kereső külső linkként mindenképp a Lanawin-t fogja pontozni.

A játékosok meg ezt pontosan ugyan olyan eséllyel bökögetik, mint a társoldal hirdetéseket, ha nem kevesebbel, egyetlen különbség van: itt a sorsoló-script fogja eldönteni, hogy mire tudnak rákattintani, és a Lanawin oldala dupla akkora eséllyel fog megjelenni nekik.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2011.04.01. 14:46:03

Én személy szerint akkor nem értem, hogyha szerinted az lesz elől frpg szóra, akinek a címében van frpg, akkor miért akadsz fent pár linken?! Mindegy, hagyjuk ezt a keresős dolgot, hisz ettől függetlenül ugyan úgy lehet a társoldalságot folytatni.

"A játékosok meg ezt pontosan ugyan olyan eséllyel bökögetik, mint a társoldal hirdetéseket, ha nem kevesebbel,"

Ezzel nem értenék egyet. Ez a banner a legtöbb helyen kint van a főoldalon, a játékos szeme előtt, és mindig ott van. Ezzel szemben a társoldal témát sokszor el sem olvassák, meg sem nézik, vagy ha igen, max. egyszer, és utána szinte soha többé.

"itt a sorsoló-script fogja eldönteni, hogy mire tudnak rákattintani, és a Lanawin oldala dupla akkora eséllyel fog megjelenni nekik. "

Van valami információd arról, hogy hányszor mi jelenik meg? Én a bannercsere főoldalán mást olvasok. A 20 megjelenés alapján pedig igen durva azt mondani, hogy valamelyik dupla annyiszor jelenik meg, főleg, hogy már a 20 megjelenésből sem jött ki ez. Amik oldalak én eddig láttam a rendszerrel, nem jelenítették meg nagy hányadban Lanawint. Persze, az én "mérésemben" is lehet hiba, hisz ez csak valószínűség. Ezt tényleg nem tudom.

Amúgy, aki nem szeretne, az úgy sem csatlakozik a rendszerhez. Ez szabad döntésed. Továbbá, nem tiltja semmi, hogy mellette a társoldalak megmaradjanak,.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2011.05.24. 12:18:28

Azért látom kommentben kaptál egy keveset. :P
süti beállítások módosítása