FRPG - Fórumos szerepjátékok

Minden a fórumos szerepjátékokkal kapcsolatban! Mi is az az FRPG, hogyan kell játszani, és miért jó? Tippek, trükkök, tanácsok FRPG oldalak adminisztrátorainak, és játékosainak egyaránt. Tanácsok mesélőknek, és egyéb fórumos szerepjátékot vezénylő felhasználóknak. Jelenleg létező fórumos szerepjátékok, kritikák, és bemutatók. A mai FRPG-kről alkotott vélemény, és az igazság velük kapcsolatban.

A célom ezzel a bloggal nem más, mintsem kis kikapcsolódást nyújtsak magamnak, és más szerepjátékos, vagy nem szerepjáték olvasómnak. Nem célom senkit sem feldühíteni, lehúzni, és nem célom semmit sem előtérbe helyezni, reklámozni. Egyszerűen élvezetből írok, és azt szeretném, ha élvezettel olvasnátok. Ha kritika, ha nem. Tehát a célom csak egy blog, semmi több... :)

FRPG oldalak

Egy FRPG oldal gyűjtemény, pár mondatos kritikával fűszerezve. Erősen szubjektív bejegyzések, csupán az én véleményemet tükrözik!

Jelenleg nincs kritika!

Nem tetszést kifejezni hozzászólás formájában lehet. Csak kulturált keretek betartása mellett! Az oldalakon nem ások mélyre, pár perc nézelődés után írom, amit írok. Csupán egy újonnan odatévedő első benyomást tükrözik.

Utolsó kommentek

  • Neolius: Akkor ennyit erről, hogy statisztikát akarok csinálni. Megoldottam elméletben a Naruto, Bleach öss... (2012.04.20. 19:43) "Gyors" kritikák
  • Neolius: De meglátszik az érteni és megértetni fogalom különbsége. ^^ Szerintem a Tisztelt Admin arra gon... (2012.04.20. 19:38) Tanácsok FRPG készítőknek
  • Eralion: Szia! Amint látod, már nem igazán foglalkozom semennyire sem a bloggal. Sajnos időm sincs, kedvem ... (2011.06.07. 23:59) "Gyors" kritikák
  • chim: szervusz Eralion! kezdő oldalakkal is foglalkozol? mert örülnék, ha górcső alá vennéd az enyémet i... (2011.06.03. 17:40) "Gyors" kritikák
  • Eralion: Azért látom kommentben kaptál egy keveset. :P (2011.05.24. 12:18) Új bannercsere rendszer
  • Utolsó 20

Nem én írtam...

Pár bejegyzés, amit nem én írtam, ezért nem jelenítettem meg a főoldalon cikként, ám mégis helyet kapott a blogon (mert különösen fontosnak, vagy érdekesnek találom):
Mi is az a szerepjáték? - Aingus Og
Mi is az a szerepjáték? - Eversong

Lanawin kritika

2010.08.10. 15:00 | Eralion | 64 komment

Sziasztok!

Egy kis kiritika a Lanawin FRPG oldalról. A játék itt érhető el: www.lanawin.hu

Közösség:

- adminisztrátor(ok), moderátor(ok): sok helyen, sokszor láttam már a Lanawin adminjáról a következő fogalmakat: bunkó, nagyképű, stb. Lehet, hogy ezzel magamat dobom a süllyesztőbe, de: egyrészt, szinte mindig láttam ésszerű okot, amiért ilyen lehetne - nagyképű, mert jól megy az oldala, és van mire nagyképűnek lennie. Tehát nem is annyira nagyképű, csak szeret dicsekedni, és megvédi az oldalát. Nem szereti a negatív kritikát, úgy gondolom. Bunkónak is úgy láttam, akkor bunkó, ha vele szemben azok mások. Persze, nem mondom, hogy ez a nagyképűség és a bunkóság jó dolog, ez nem igaz, sőt, de gondoljatok bele az ő helyzetébe, ha állandóan támadja mindenki. Aktivitásról: az oldalon az admin napi sok órában fent van, szinte folyamatosan aktív, és rendkívül segítőkész. Állandóan nyaggattam, és az ooc fórumon beírva többektől láttam, hogy ugyan ezt tették, és mindig hamar kaptam választ, és ugyan nagyon érzelemmentes volt (tehát ő kötelességből segít, mivel admin, és nem azért, mert jól esik neki segíteni másokon), de a témával kapcsolatban mindig a legapróbb részletekig kielégítő választ kaptam. Én már háromszor elvesztettem volna a türelmemet - ő nem tette. A moderátorokról annyit, hogy az oldalon új moderátorok vannak, a régiek valahogy eltűntek. Alapvetően a moderátorok nem túl aktívak, ám mikor az admin nem tudott egy hétig a fórum közelébe menni, akkor nagyon nagyon aktivizálódtak. Ezért erre a részre én 9 pontot szavazok meg a 12-ből, bárki, bármit is mondjon.

- Mesélők, kalandmesterek: az oldalon 5 mesélő van, abból kettő inaktív már egy ideje, és ha jól láttam, akkor az árvíz óta (ooc fórumra beírta az admin). Volt kaland, ami közel egy hónapig ált, de utána másik mesélő átvette. Vannak döcögős kalandok, de alapvetően olyanok, amik elvárást simán teljesítik. Külön téma is van minden kalandnak, jól va megoldva. A 14-ből 13 pontot szavazok meg.

- Játékosok, közösségi lehetőségek: van egy nagyon jól kialakított ooc részleg, van egy elég jónak mondható chat (most lett jóra fejlesztve, bár azért ennél jobb chat falat is láttam már), és alapvetően ooc részen is pörög az élet (már amennyire egy kis FRPG oldalon pörögni tud). A játékosok egymás közt is elvannak, nem csak, hogyha egy admin/moderátor jelen van. Új oldal, ezért nincs összekovácsolódott közösség még annyira. Ezért is a 14-ből csak 8 pontot tudok adni.

Világ:

- fajok, kasztok kidolgozottsága, karakteralkotás és fejlődés: a fajokról és  kasztokról van ugyan leírás, de szerintem a fele legalább nem sikerült túl jól. Bár a kasztok még csak-csak, de a fajok elég hiányosak. Vanak jók közülük, de azok sem mindig pont az adott faj tulajdonságairól szólnak. Eléggé gyengének ítélem meg ezt a részt. A karakteralkotás sem olyan jó a meglátásom szerint: túl gyenge karakterrel kezdünk. Egy két-három hetes játék után többszöröse olyan erős karakterünk lehet, mint az elején. Ezért a fejlődés sem az igazi. De nagyon tetszik, hogy az értékek alapján automatikusan számol a fórum, és ahhoz képest, hogy 6 tulajdonság, és több mint 10 képesség van (talán 15 is), szinte mindnek van jeentőssége. Ezért, és csakis ezért adok 4 pontot.

- helyszínek, helyszínleírások, maga a világ, amiben mozgunk: a világ szerintem nagyon jól el van találva. Teljesen egyedi, saját fejlesztésű. A világtérkép szuper, és a helyszínekről elég jók a leírások. A város, amiben játszunk, egy elég jó történetet kapott. Kár, hogy még nem olyan aktív a fórum, hogy más városok is megnyíljanak. 15-ből 13 pontot adok rá.

- a világ alakulása, változása a játék előrehaladtával: ez is el van találva. A kalandok folyamán vannak helyszínek, amik megváltoztak. Sajnos új helyszínt nem láttam létrejönni, de kárpótol az is, hogy amit a játékosok út közben kitalálnak, és átalakítanak, annak nyoma marad a világban. Egyértelműen 5-ből 5.

Megvalósítás:

- oldal kinézete, design: ezen szerintem sok vita nincs. Egyszerűen kezelhető, és röviden: jól néz ki. Egy apróság, hogy Firefox alatt tökéletes csak az oldal, a többi böngészőnél kisebb gondok vannak, ezért 1 pontot levonnék, így ide 9 jár.

- az oldal egyedi kialakítása, nem egy sorozatból, vagy egyébből készült játék: egyáltalán nem sorozatból készült, ám a szokásos fantasy fajokat kapta meg az oldal - bár van, ahol teljese más köntösben. 5-ből 3 pont.

- az oldal egyedi felépítése, és a sablontól eltérő elemei: azt hiszem, ezzel sem vitatkozik senki. 5-ből 5. A játéklehetőségek kiválóak. Nem egyszerű FRPG oldal. Szinte mintha egy FRPG-re ráépülne egy rendes online szerepjáték. Nagyon el van találva szerintem.

Egyéb:

- Teljesen egyedi oldalról beszélhetünk, ami még elég gyerekcipőben jár. Úgy gondolom, rendszerezni kéne kicsit a dolgot, jobban kitalálni a fajokat és a kasztokat, és sokkal, de sokkal jobban belőni a karakterfejlődést, és indulást. Ide +3 pontot szavazok meg.

Összesítés: a játék egyszerűen jó. Vannak hibái, de mind olyan hiba, amit egy átlagos játékos úgy vesz, hogy "ez csak egy játék" és túllép rajta. Éppen ezért kaphatott ennyi pontot. A hibája a karakterfejlődés, és az ahhoz kapcsolódó rendszer. Összesen 72 pont jár a 100-ból.

A játékot itt érthetitek el: www.lanawin.hu

Köszönöm a figyelmet!

Eralion

Nem értesz egyet valamivel, vagy más véleményed van? Írd le kommentben! Nem értesz egyet valamivel, vagy más véleményed van? Írd le kommentben! Szigorúan kulturált keretek között! A kritikákkal nem lehúzni akartam az oldalakat, vagy épp felemelni, egyszerűen a véleményemet írtam le, ezt tartsd szem előtt!

Címkék: frpg régi kritika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.11. 22:12:21

Hy

Igen-igen önmagad dobtad a süllyesztőbe :D Pusztán azzal, hogy nem ugyan azokat a köröket futottad meg az összes fórumon, mivel csak a Lanawionon érdeklődtél és nyaggatóztál OOC a többi fórumon nem. A jó benyomás pedig egy kicsit túllőtte az értékítéletedet szerintem, ennyi erővel a Csillagkapu Multiverzumot is "felmagasztalhattad" volna mivel ott is egy nagyon kis összetartó társaság alakult ki.

Szóval tanácsom, hogy minden fórumon pontról pontra ugyan azokat a köröket tedd meg mert így eléggé fals és bicegős a dolog. :D

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.11. 23:08:10

"[...] ennyi erővel a Csillagkapu Multiverzumot is "felmagasztalhattad" volna mivel ott is egy nagyon kis összetartó társaság alakult ki. [...]"

Ha megnézed, ez meg is történt. 15-ből 15 pontot kapott az ide vonatkozó rész.

Lanawinon pedig nem is tudta senki, hogy innen vagyok. A többi fórumon pedig azért nem tettem, mert értettem a fórum működését (elég sokszor láttam már ilyen oldalakat, működésileg nagyon hasonlóak), viszont Lanawinon "pár" dolog nem volt világos, amire rákérdeztem.

Amúgy azon kívül, hogy állítólag reklámozott cboxokban, van valami alapja, hogy ilyennek tituláljátok Lanawin adminját? Bármelyikőtök is elbeszélgetett vele akár egyszer is?

Ne érts félre, nem akarom védeni, Isten ments, pártatlan vagyok. Csak kíváncsi lennék részletekre. Ha nagyon hosszú, akár mail-ban is küldheted.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.11. 23:09:47

Sőt, amúgy is előnyösebb lenne e-mailben, ha rövid...

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.12. 11:43:31

Mondjuk vannak ezeknél nagyobb rpg oldalak is, amik jóval nagyobb forgalmat bonyolítanak le, de segítségként adok pár címet.

swdecay.proboards.com/index.cgi? igaz ők költöztek, de az új címet megtalálod a fórumon, csak hogy tudd kikről van szó azért adom a régi címet.

www.tukorkapu.hu

www.onlinemagus.hu

És a Csillagkapuhoz összehasonlkításképp:

sghun.net/forum/index.php

Csak hogy tudd gyakorolni a kritika írását.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.12. 13:26:22

Szerintem nem a hozzászólások száma határozza meg, hogy miről írok kritikát. Hiába van több hozzászólás néhol (nem is mindenhol a linkek közül), hogyha a fórum 2-3 éves, és mostanában nem túl aktív. A négy linkből 1 ami igazán nagynak mondható, tényleg, 1 ami úgy-ahogy nagyobb... szerintem.

De köszi a linkeket, meglehet, hogy írok róluk is. :)

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.12. 13:41:42

A csillagkaput kivéve ezeken a címeken átlag havi 1200-1500 hozzászólás születik, ha egy kicsit jobban megnézed. Sőt van ahol több, igazából ezért adtam a linket.

Ezek évek óta stabilan jelen lévő oldalak nem úgí mint azok akikről eddig írtál, én azt kívánom nekik éljék meg ők is azt amit mi, hogy lassan 6 évesek leszünk.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.12. 21:29:20

Áhoj Poplacsek

"csaken17" nem akarlak bántani ám a Tükörkapu pont, hogy nem tartozik a jobb fórumok közé tipikusan szalmaláng szerű fellobbanó mesék vannak amik hamar kihunynak és nem hagynak maguk után nyomot. A TKapu tele van bedöglött elhagyott mesékkel és ezt nem tagadhatja senki, valamint a fórumozó közössége ha kicsit nagyobb léptékű is mint a többieknek ennek ellenére igen, csak belterjes.

A OnlineMAGUS már jobb példa csak éppen az az ironikus, hogy ott sem a MAGUS viszi a pírmet (igen csak halódik ott is a Zöd MAKKOS) hanem a A&AD vagy D&D mese és mellette a Codex krónika ami húzóerő valamint talán az Alkony mese ha elindul (így 3 "idegen" játék is van a MAGUS-t fő profiljánk valló oldalon a 2 futó zárt MAGUS mese mellet a nyílt helyszíneket meg inkább, hagyjuk mert ott nem nagyon történik semmi....)

A Csillagkapu Multiverzummal meg nagyon nem jó összehasonlítani a SGHun-t mert bár az utóbbi tradicionálisabb igen csak kihalt a Multiverzumhoz képest ebből a szempontból a SG Multi fóromuzó közössége sokkal összetartóbb mint az SGHun-é.

Röviden ennyi attól, hogy egy oldal 6 évet élt meg még nem lesz az alfája és az omegája a fórumos játékoknak a fentebb kifejtett okok miatt :D

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.12. 21:34:09

Hi

Ismét én Eralion nem ragozom túl volt szerencsém egy ismerősöm magánlevelezést megtekinteni a Lanawin admijáva és hát no... szívesen találkoznék vele élőben, nekifutásból rúgnám szájba minden figyelmeztetés és előjel nélkül, csak hogy érezze a törődés én béketűrő egy ökör vagyok de hát no vannak határok jah és a hazudozást nagyon nehezen viselem röviden ennyi.....

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.13. 12:33:40

Értem... vagyis nem egészen világos, mert ez így elég burkolt volt, de ahogy tetszik.
Amúgy azt mire érted, hogy nehezen viseled a hazudozást?

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.13. 15:00:44

A Lanawin arrol szól, hogy népszerűvé tenni az oldalt, majd ha megy jó pénzért elpasszolni, legalábbis ahogy nézem, van rajta egy rahedli reklám, nagy az admin arca, és ahol tud játékosokat próbál harácsolni. Mivel kíváncsiságból beregeltem anno, ezt tapasztaltam, a kérdéseimre, egy hét után kaptam választ, igaz akkor nem nyári szünet volt.

Jose a két csillagkapu fórum egy érdekes történet, mert valaha egy volt a kettő, akárcsak az swhun, de gondolom ezt te is tudod. csak a Multiverzumot tolták mindenütt, a sghun-t nem annyira. Az Swhun frpg oldal egy nagyon jó tanpélda, arra mi lesz ha a staff egymásnak ugrik egy oldalon, ás így egy reményteli oldal tűnik el a sülyesztőben. Erről írhat Eralion egy tanmesét, ha ismeri a sztorit.

Ennek fényében én azért büszkle vagyok a lassan 6 évre, hogy meg a kedvenc oldalam, amibe immár én is besegítek. MEgnézném hogy ha mondjuk másfél két év múlva visszatérünk azokra az oldalakra amikről a kritikák szólnak, mennyi fog még mennio vajon.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.13. 22:12:35

Ahoj Poplacsek

"csaken17" mulatságos ahogyan terelsz :D képzeld vannak a Tükörkapun kívül is oldalak amik megélték a 2-3 évet és láss csodát nem HEMZSEGNEK :D az elhagyatott, félbeszakadt, bedöglött meséktől.
Büszkeség majd akkor dagassza kicsiny lelkedet amikor a élő és valószínűleg végszóig futó mesék 50% arányban lesznek jelen a kedvenc oldaladon egyenlőre nincs így :D
Mielőtt nagyon átmennél támadásba IGEN NEM VAGYOK BÜSZKE SŐT BÁNATOS vagyok amiért a CP2020-on az egyetlen ígéretesnek induló mese befulladt ám ez van a CP irodalom és stílus soha nem volt népszerű mondhatni réteg játék és irodalom egyben, mint a Ars Magica vagy a értelmes WoD esetleg codex, Requiem, Call of Cthulhu mesék játékok :D

LNR (Vala) · http://www.csillagkapu.szerepjatek.eu/ 2010.08.14. 11:10:02

"a két csillagkapu fórum egy érdekes történet, mert valaha egy volt a kettő"

Soha nem volt egy a kettő, tudnék róla, ha így lett volna.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.14. 13:40:59

Ahoj Poplacsek

LNR legyél szíves és ne terelj és főképp ne kezdj "hazudozásokba" vagy azok előjátékába a torzításba. Tudom közgazdászoknál ez menő ennek ellenére még a jóérzésű emberek számára gusztustalan valamint nagyon rühellem.

Aki kicsit is jobban ismeri a Csillagkapu Multiverzum előéletét igen is tudja, hogy egy "Régi" Csillagkapus fórum "pártszakadásából" jött létre szétvált az adminisztráció és megalakult a SGM és a másik oldal ennyi nem kéne ezt tagadni a tündibündi rózsaszín világképért. Sajnos az előző fórum ahol annó az omuinózus adok-kapok lezajlott postok keretében azóta törölve lett ellenben nem csak én emlékszem rá annak ellenére, hogy nem szálltam be a sárdobálásba, persze akik a SGM-re mentek onnan azok nem fogják ezt fennhangon hirdetni, ám nem is kéne a tényt elsunnyogni meg tagadni. Nem az a megalázó, hogy a régi oldalon az adminisztráció nem jött ki egymással van ilyen emberek vagyunk, hanem az a meg alázó amit most csináltál letagadtál egy tényt (tehetted hiszen már nincsen írásos nyoma a fórum törölve lett) amire azért többen emlékeznek mindkét oldalról.

Gratula.....

LNR (Vala) · http://www.csillagkapu.szerepjatek.eu/ 2010.08.14. 14:14:04

A Multi elődje SGUni volt, amelynek három alapítója volt. Pár nappal az alapítás után két admin maradt aktív, ebből egy nem is volt SGHun staffja soha, míg a másik mindössze három-négy hónapig (én). A Multin vagy elődjén sosem volt 3-nál több játékos sem SGHunról. Szóval soha nem volt a "két oldal egy". Nem tagadom, sosem tagadtam, hogy játszottam SGHunon, és még staff is voltam, de az valótlan állítás, hogy a CSKMulti egy lett volna SGHunnal valaha, ezt tisztáztam csupán. Gratulálok, hogy ebből sikerült leszűrnöd, hogy én milyen aljas vagyok : )

Egyébként ez nagyon off, úgyhogy részemről a téma lezárva.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.14. 14:31:38

Ahoj Poplacsek

LNR most sajnálom nagyon, hogy a SGuni törölve lett mert nem kevés csúsztatást helyeztél el megint a postodba sajnos nem tudlak szembesíteni vele mivel írásos nyomai nem maradtak (postok, taglista, msn és egyéb címek)
Valamint eléggé érdekes ez a nagy mosakodás hirtelen. HA MÁR MOSAKODSZ akkor tényekkel ne adj isten bizonyítékokkal támaszd alá beidézett fórum postok, taglista stb (természetesen megcáfolni érdemben úgy sem tudlak mert a múltat töröltétek) . ÉN az elején kifejtettem, hogy szívesen prezentáltam volna komolyabb tényeket is ha nem lettek volna törölve. Ezért is nézem le jó részét a ilyen oldalak admi gárdáját mert imádják a TÖRLÉS / DELET gombbal karöltve bekapcsolni a kreatív múltértelmezést, ellenben velük nekem nem szelektív a memóriám és engem még nem kapott senki hazugságon vagy tények elferdítésén komolyan ügyelek a becsületemre nem kell szeretni sőt lehet utálni is de Én nem hazudozok.

Egyébként meg kapcsold csak be a szokásos téma lezárva opciót ahogy szoktad amikor kényessé vagy kényelmetlenné válnak az események körülötted....

Ismét GRAT....

(No ez már FLAME volt elismerem de nem bírom az ilyen cicamosakodást sorry)

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.16. 11:05:07

@Jose Vasquez Vergara:

Egyrészt nem terelek, tisztában vagyok vele, hogy a TK-n a futó kalandok 98%-a megáll pár hónap után. Egyrészt az érdektelenség miatt, másrészt meg elég sok az igénytelen km, ezzel tisztában vagyok.

Félreérthetően fogalmaztam nem a TK a kedvenc oldalam, azt tisztelem bennük, hogy ők helyet adnak mindenkinek és bármiféle agymenést játszhatom náluk, adnak helyet hozzá. Mert akárhol megkérdeztem mondjuk játszhatunk-e fallout-ot azt mondták nem mert nem fér bele az oldal profiljába, most egy kalandért meg nem csinálok egy fórumot, megyek a TK-ra ott van hely.

Én onnantól kezdek komolyan foglalkozni egy oldallal, ha normális tárhelyen van és nem egy ingyen beregelhető fórum oldalon, mert csak a proboardson több ezer fantom szerepjáték fórum van.

Rengeteg oldalra regeltem, és sok hal meg fél év után. Nagyon szívesen veszem az olyan linkeket, amelyeket említettél, ugyanis szeretem végigjátszani a kalandokat és ezt a decayen és egy másik fórumon kívül nem sok helyen tehetem meg, de szerintem másokat is érdekelnek ezek a fórumok.

Én is , jártam úgy ahogy te sok olyan rpg van amit mi szeretóünk és rajtunk kívül kevesen. az SR, a CP, a WH40k, WAR, ezekre nem nagyon találok játszótársat, mert eléggé réteg játékok.

A csillagkapura egyetlen mondat, hasonlítsd össze a forum felépítést, a boardokat, a hozzászólások számát. Mivel mindenkinek megvolt az adatbázis baromira egyforma a felépítés, csak a fórum motor más. Amúgy egyetlen dologról könnyű felismeri az sghun és swhun staff oldalait, az oldalon futó smf menüről, mert máshol még nem találkoztam velük, csak az ő általuk menedzselt oldalakon. De ez nem az én dolgom, csak ne tagadjuk a múltat, nincs abban semmi rossz sztem, ami volt elmúlt.

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.16. 11:28:51

Üdv

Jose: Egy pár dolgot helyesbítek, egyrészt nem terelek, nagyon szívesen veszem az általad emlegetett oldalak linkjeit, mert én is adtam az enyémekhez linket, szívesen megnézem őket, mert szeretem a kalandjaimat végigjátszani. Úgyhogy link hiányában egyenlőre fenntartással fogadom a 2-3 éves oldalaidat amik hemzsegnek a befejezett meséktől.

Másrészt nem a TK a kedvenc oldalam, mert nem az van kilinkelve ha jól látom a nevem mellett, a TK-ban azt tisztelem, hogy egy fizetős tárhelyen vannak és bárki aki beregel bármit játszhat és mesélhet, Ha te összeszedsz 5 embert CP-zni és beregeltek, akkor játszhattok míg meg nem unjátok. Mondj egy másik oldalt, ahová beregelek és bármiot játszhatok a DnD-től kezdve a WoD-on át a Cp-vel bezárólag. Ez az oldal erről szól, helyet ad mndenkinek bármit akar játszani.

Ráadásul ha jól tudom az oldal célja összeszedni az FRPG-s oldalakat, így olyan linkeket adtam ahol játszanak ilyet. Én sok sikert kívánok az oldaladhoz és sok befejezett mesét.

Ugyanaz csinálja a multiverzumot aki anno az sghunt és az swhunt, egyetlen dologról felismerhető a menüről az smf fórumot, mást nem láttam aki használta volna de lehet tévedek, ráadásul mivel közös a két fórum adatbázisa, így a fórumok felépítése is hasonló szemmel láthatóan. De teljesen mindegy a játékosok szempontjából, max a staffnak nehezebb, mert mindig stafftagot találni a legnehezebb. Ingyen nem szívesen melózik senki. Részemről ezzel lezártam a témát

Közben az is eszembe jutott hogy Eralionnak milyen fóruma van/volt, hogy tud tanácsot adni az adminoknak és a staffnak, mert nem találom kilinkelve.

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.16. 11:31:26

Éljen a blog.hu az első reag küldésénél kiírta jelentkezzek be, erre elküldöm a másodikat és megjelenik az első is, hogy azt is elküldte, érdekes....

lawlingson 2010.08.17. 10:44:36

én a lanawin adminjáról azt vettem észre, hogy boldognak boldogtalannak spammeli a játék linket, csak, hogy minél többen nézzék meg.
Amúgy meg egyáltalán nem tartom elfogadhatónak a nagyképűséget meg a többit amit felsoroltál. Ezekre nem igazán van mentség, főleg nem a bunkóságra...

Mindazonáltal erősnek érzem, hogy egyediséget emlegetsz a kritikában amikor én sehol nem láttam rajta semmi igazán egyedit vagy épp újat.

jacksonDShanks 2010.08.17. 18:04:36

Érdekes dolgok folynak itt! Nem bírom ki szó nélkül... ez van!

Én annó SGUni indulása után pár héttel kapcsolódtam be a játékba... akkor még nem is tudtam SGHunról. Annyit tudok mondani, hogy egy teljesen új közösség alakult ki SGUnin, aminek semmi kiöze nem volt SGHunhoz, leszámítva az admint, aki SGHunon staff volt, SGUni akkori másik adminját, aki a másikon játékos volt, illetve a közben SGHunról átjött pár emberkét, akik azóta is mindkét oldalon játszanak.

Na azután lett egy kis újítás. Megszületett CSKMulti. Maradt egy admin és 3 moderátor,(az egyik én vagyok) illetve mesélők.

Na a lényeg, hogy azt semmiképp sem lehet elmondani, hogy CSKMulti SGHunból vált ki. Az említésre méltó egyezés az az admin, aki ott staff volt annó. A közös játékosok semmiben sem befolyásolják a dolgokat.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.17. 21:13:50

csaken17

Fizetős tárhely mert látom ez nálad sokat nyom a latba és valószínűleg a WoD mese be lesz fejezve :D (amúgy a krónika 2.5 éves most már :P )

Link: darkage.hu/news.php

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.18. 10:26:21

@Jose Vasquez Vergara:

Köszi a linket, igen sokat nyom, egyetlen egyszerű ok miatt. Mert aki hajlandó fizetni, az komolyan gondolja és nem egy hirtelen fellángolás, innentől érdemes az oldallal foglalkozni. Kb. ennyit nyom a latba.

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.19. 15:35:43

Jose

Adok én is egy linket ahol a mesék 70 % be lesz/van fejezve.

www.magusforum.org

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.08.19. 21:29:32

@csaken17:

Hy

Köcce de :)

Nem csinálok belőle titkot nem szeressem a Makkost vagyis legalábbis azt az izzadságszagú pénzgyárat amit csináltak belőle :P

Vannak szerintem sokkal kifinomultabb rendszerek valamint olyanok is amik egyszerűek ám a kiegészítőiken nem a izzadságot és a pénzlehúzást érzem.

Köszönöm de maradok a Codex, Requiem (Fantasy-k Cyberpunkja), Cyberpunk és Kult - WoD - CoC vonalon

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.25. 20:33:29

Visszatérve a témára...

@csaken17:
A StarGate Galaxyn napi 4-5 hsz van most, ami közel sem 1200-1500 havonta.
Az Erő Alkonya fórum már nem is ezen a címen érhető el, elköltözött.
Az Online magusnál a mai napi hozzászólásokból 2 ic topicba jutott csak, azok közül is az egyik zárt. Ezt is kizártnak tartom, hogy havi 1200-1500 hsz-el rendelkezzen,

A Tükörkapu az már aktívabb, de az is tele van olyan fórumrészekkel, ahol a legutolsó hozzászólások 2088-ban vagy 2009-ben íródtak. Tény, hogy ott jóval több mint 1200-1500 hsz jön havonta, de az utolsó 20 hszből pl. 13 egy karakterhez tartozik, ami kissé vicces. Ráadásul elég rövidek is a hozzászólások nekem. 100 karakterest én is tudok produkálni napi 50-t is akár. Nem csak a hozzászólások mennyisége határozza meg a fórumot, annak minősége is. Sőt, inkább csak az.

lawlingson 2010.08.25. 22:43:39

vicces dolog ez a hozzászólás minősége. Mert hogy megint csak teljesen szubjektív. Tudok én 4 mondatban olyat írni ami X embernek tetszeni fog és azt mondja milyen jó, Y számú ember meg fikázni fogja. 50 mondatban is tudok ilyet.

szóval ezt a hozzászólás minőségét szerintem nem kéne erőltetni amíg nem tudod úgy definiálni hogy mindenki számára egyértelmű legyen mit értesz minőségi hozzászólás alatt

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.26. 08:59:39

Pl. az 50-100 karakter hosszú, már-már flood kategóriába tartozó hozzászólásokat nem gondolnám minőséginek. Persze, alapvetően nem a hossza határozza meg a hozzászólást, de 50-100 karakter még egy viccnek is rossz.

Sőt. Ahogy nézem, ott olyan szinten nyomják, hogy simán beírnak ennyit a játék közepébe: //Szép volt
Mert a pm-et mire találták fel?? Pff... A játék közepében beszélik meg, a játékhoz nem tartozó írásokkal a dolgokat.

Nyugodtan beszélgethetünk arról, hogy ki mit gondol minőségi hozzászólásról, de ezek szerintem a közelében sincsenek annak. Szerintem...

"Mert hogy megint csak teljesen szubjektív. Tudok én 4 mondatban olyat írni ami X embernek tetszeni fog és azt mondja milyen jó, Y számú ember meg fikázni fogja. 50 mondatban is tudok ilyet."

Azt azért kihangsúlyoznám, hogy itt még 4 mondat sincsen, a leggyakoribb a 2 mondatos hsz, azt követi az 1 mondatos. Van néhány 3 mondatos is, és nagy ritkán előfordul ennél hosszabb. Szóval a 4 mondatoddal, ahogy elnézem a hsz-eket, ott király lennél. :)
És azt is hozzátenném, hogy az egy dolog, hogy néha nem lehet valamit hosszan leírni, vagy éppen nem tudod eléggé beleélni magad, vagy nem tudod rávenni magad a gépelésre. Node napi 20-50 hozzászólást így írni, akár heteken/hónapokon keresztül?!
És még azt is hozzátenném, ha már itt tartunk, hogy Te le tudod írni 4-ben, és 50-ben, ők pedig csak 2-ben, többen nem. Ez világosan kiderül az írásaikból, tessék megnézni. :)

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.26. 11:41:44

@Eralion:

Ezért járok a magusforum.org-ra ott befejeződnek a kalandok általában, és olvasható normális hozzászólás, ez km függő. Akár csak a Decayen ott is havi szinten 1000 körül vannak a reagok, és nem 4 sorosak.

Egy fórumon nem baj ha OOC is van élet nem csak IC szerintem. Amúgy meg nem a reag hosszától függ hogy milyen a minősége, mert szépen körül lehet írni egy tárgyat 3 oldalon keresztül, de attól a kaland nem mozdul előre. Nem lehet mindenki írói vénával megáldva.

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.26. 11:44:39

A decay címe swdecay.net-portal.hu , ha érdekel. De amúgy ki van linkelve a híreknél.

A galaxyt meg azért vetettem fel, hogy nem csak egy csillagkapu oldal van és érdekes lehet összehasonlítani a kettőt.. Mert a Multin sincs sokkal több reag, mivel a nagy része külső játék fórumokban van. ott is napi 3-4 max reag van, ami rpgről szól.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.26. 13:35:14

@Csaken7:

A Decay tényleg nem rossz, de itt sem látok napi néhánynál többet. Felmentem, bal oldalt azt jelzi, hogy ma volt 1, tegnap pedig 4 hsz, az előtti nap 7, stb. Mondjuk átlagban 5 és talán sokat mondtam. Az ne éppen 1000 havonta. :)
Havi 1000, az napi 32-34 hsz.

Ettől függetlenül, itt már egy színvonalas játék folyik. ;)

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.27. 10:12:25

@Eralion:

Beregisztráltál? Mert akkor egyrészt látod a statisztikát, másrészt meg azokat a fórumokat is amiket vendégként nem látsz, ugyanis vannak olyan fórum játékterek, amit csak regelés után láthatsz.

Amit te nézel az azt a topikot mutatja ahová új hozzászólás érkezett, azt nem mennyi, szóval amit te egynek írtal pl az konkrétan három darab. Nem bántásként de ezek alap dolgok: Augusztusban eddig van 750 hsz, az több mint napi kettő :D

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.27. 16:34:39

@Csaken17:

Érdekes, ahol én látom, ott "Új hozzászólások" szó szerepel, és alatta, amit írtam (ami nem 2 volt, hanem 5, szóval már ferdítesz).

Az pedig, hogy mit látok, és mit nem megint csak mellékes. Az SMF fórummotoroknál (ez is az ugyebár) a statisztikába bekerül így is úgy is tudtommal a hozzászólás mennyiségbe.

De ok, nézelődtem egy picit még, és a statisztikában találtam egy "A fórum legutóbbi hozzászólásainak megtekintése." linket is. Rá is kattintottam, és tényleg néhánnyal több van. Ma 2 (ebből 0 ic, ami számítana), tegnap 2, tegnap előtt több, 8 db, amiből 1 üres, szóval 7...

És azt is látom, hogy tényleg, Augugsztusban már volt 747 hozzászólás. Ha átlagot nézünk, akkor egész Augusztusban össze jön kb. 858 haz. Ez önmagában nem közelíti meg az 1200-1500 hsz-t, amit először írtál, és azért 1000-nek sem mondható, amit másodszor írtál. És még csak le se vettem belőle az ooc hozzászólásokat.

Nem szívesen nyitok vitát, de ha már kapásból négy linkkel állítasz be...

Missouri 2010.08.27. 18:09:59

Ez aztán az érdekes és színvonalas téma... Amúgy jól vagytok? Most kinek és miért fontos az az 1000 post havonta???! Cöcöccö

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.08.27. 18:54:31

Nekem mindegy, mennyi van, nem is izgat, ám az annál inkább, hogy beállított 4 linkkel, és fals infókat közölt az oldalakról...

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.08.30. 15:56:23

@Eralion:

Engem sem izgat különösen a hozzászólások száma, bár nem tudom miben állítottam valótlanságot, adtam pár címet, ahol nagy forgalom van, és kértem nézd meg őket. írj róla kritikát, kb ennyi. Szóval nem értem problémádat. Szóval milyen fals infókat közöltem, arra kíváncsi lennék.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.01. 07:13:45

@Csaken17:

"adtam pár címet, ahol nagy forgalom van"

Itt pl. :) És utána, mikor már konkrétabb adatokat írtál.

csaken17 · http://swdecay.net-portal.hu 2010.09.02. 09:39:23

@Eralion: Jah bocs nem tudom miben hazudtam mivel az oldal letöltések alapján nagy forgalmú oldalak, és elég régiek, az más kérdés, hogy nem ilyen oldalakra gondoltál ezek szerint, de ez sehol nem volt kiírva. A hozzászólások száma szintén igaz, azt sehol nem írtam hogy IC hsz-ek.

De mindegy nem vitatkozom, legyen igazad. Mindenesetre akkor kiírhatnád azon oldalak specifikációit, amiket megnézel, mert ezek szerint nem mindegy ki milyen linket küld neked.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.02. 19:37:21

@Csaken17:

"Jah bocs nem tudom miben hazudtam [...] "

Nem írtam volna, hogy hazudtál. Elég a tévedés is, nem feltételezem rólad, hogy szándékosan közlöd a fals adatokat, ne ferdíts.

" [...] mivel az oldal letöltések alapján nagy forgalmú oldalak [...] "

Oldalletöltések alapján? Azt írtad, hogy aktívabbak, mint Lanawin. Lanawinnak honnan tudod az oldalletöltéseit? Megmutatnád? Érdekel, mert fél óra alatt ilyen adatot nem találtam sehol az oldalon. Spec, a Te általad linkelt oldalakon sem!

" [...] és elég régiek [...] "

Csak én nem értem, vagy ennek tényleg semmi köze sincs egy oldal aktivitásához?

" [...] az más kérdés, hogy nem ilyen oldalakra gondoltál ezek szerint, de ez sehol nem volt kiírva [...] "

Hogy mi van?

" [...] A hozzászólások száma szintén igaz, azt sehol nem írtam hogy IC hsz-ek. [...] "

Ez meg egy vicc. Egyrészt, ez egy nagyon rossz duma, amivel ki szeretnél jutni egy amúgy nem létező gödörből, másrészt pedig, szerintem még így is fals az adat, rettentően felülbecsülted az oldalakat, ha jobban megnézed.

" [...] De mindegy nem vitatkozom, legyen igazad. Mindenesetre akkor kiírhatnád azon oldalak specifikációit, amiket megnézel, mert ezek szerint nem mindegy ki milyen linket küld neked."

Erre megint csak ezt tudom írni: Hogy mi van?
Egy szóval sem írtam, hogy esetlegesen nem írok kritikát a Te általad adott oldalakról. Egyszerűen annyit firkantottam ide, és mindvégig ez volt előttem, hogy amiket leírtál adatokat az oldalról, azok nem valósak. Ennyi. Ne dramatizáljuk már túl. Látom, Neked sikerült, szépen magadra is vetted, és totál másról írsz, és másra is gondolsz ezek szerint, mint ami a valódi téma. :)

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.02. 19:45:04

Hozzátenném, hogy az iskola úgy látszik a különböző fórumokra máshogy hat. Pl. a Te általad adott linkek közül van, ami szépen aktivizálta magát a napokban. :)

DreamerX 2010.09.03. 18:15:04

A lanawinon eléggé primitív játék folyik. Maga a világ ötlete jó, de teljesen kidolgozatlan. Azért van sok bejegyzés, mert pont alapú tápolásra mennek a játékosok, amit viszotn csak úgy tehetnek meg, ha mindenhová reagokat szórnak. Egyik ehlyszínről a másikra csak úgy mehetsz át, ha írsz az összes köztes helyszinre. Nem lehet egy játékot valahol befejezni, és elkezdeni mondjuk egy játékot két nap múlva egy másik ehlyszínen. Kényszerített reagok. A teljesítendő feladatok abból állnek, hogy egy bizonyos sorrendben be kell járnia ehlyszíneket és reagni mindenhová. Így persze, hogy sok a reag, és forgalmas az oldal. De milyen az a forgalom ...

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.03. 18:21:04

Hát nem tudom. Én úgy látom, egész jó hozzászólások születnek. Illetve most már csak azért is nagyon alaposan körbenéztem. Nem kötelező mindenhova írni, át lehet lépni a helyszíneket, de csak bizonyos rang után, ez újdonság. A teljesítendő feladatok, azaz küldetések (ugye erre gondolsz?) tényleg csak reagolásból állnak, de senki nem kényszerít rá, hogy megcsináld őket. Az egy plusz, ami a mellett van, mint ami az összes többi fórumon is, mesék, kalandok. Én legalábbis így vettem észre. Azt nem tudom, hogy pontokra mennek-e a játékosok, ahhoz tényleg sokat kell írni. Erre nincs rálátásom. Neked honnan van? Nem szeretném megkérdőjelezni, amit írsz, de mi alapján írod, hogy a játékosok a pontokra hajtanak? Honnan tudod?

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.03. 18:22:15

"Illetve most már csak azért is nagyon alaposan körbenéztem."

Bocsánat, ez nem amiatt volt, mert Te írtál, hanem még előtte, a napokban néztem körbe (6 perc alatt amúgy is nehéz lett volna :D).

DreamerX 2010.09.03. 20:03:17

Játszottam ott. :) Amiket itt hibának felhoztam, azokat én kértem annak idején javításnak. AKkor azt válaszolta nekem az admin, hgoy nem, ezeka dolgok így jók, ahogy vannak. Eljöttem, mert szerintem ezek miatt elégg éélvezhetetlen volt a játék. A userek átszáguldottak tartalmatlan reagokkal a játéktéren egyik a másik után írta a angy semmit, csak hogy meg legyen a küldetése. De ha két játkos akart egyet játszani egy adott ehlyszínene, akkor át kellett küzdeniük szintén ilyen üres reagokkal magukat oda, mert nem lehetett átlépni.
Lehet, azóta javította, amjd megkérdezem, kinek és hol nyújthatom be a számlát, ha már pénzre megy az egész. :D

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.09.04. 10:50:06

Hy

Mystin köszönöm szépen a távkiértékelést és gratulálok, hogy 5 évet sikerült eltöltened a mocsárban bár ízlések és pofonok, megjegyzem az én nézőpontomból neked nem sikerült felfognod a szerepjátékok lényegét és sajnálom, hogy öt év alatt nem voltál képes túllépni a TK „varázslatos” saját szavaimmal agyrohasztó világán és admi-moderátor közösségén :D
Csak így tovább :D

DreamerX

Ott a pont köszönöm a türelmes és megértő hozzászólásodat a TK-át istenítő és felmagasztaló „ivadékoknak” örök hála elismerem jobb ember vagy nálam mert türelmesen és nem ordítva adod elő a dolgokat. :D még egyszer köszönöm és idézném a gyöngyszemeket amik melegséget hoztak a szívembe :)

„Amiből még kevesebb van nekik, az az emberség. Ott valóban nem számít, hogy te mennyire jól játszol, és a reagjaid mennyi örömet okoznak a játékostársnak (pedig szerintem egy FRPG közösségnek ez lenne a mozgatórugója). Ott a fórumozás még mindig az IRL és MSNen zajló bratyizás kimenetelétől függ. Ha nem fekszel jól az adminoknál, úgy semmisítik meg két-három év játékodat, mintha egy betűt se írtál volna.”

Van olyan játékos akit több mint három (3) éve ismerek fórumról és két szót nem váltottam vele MSN, Skype, email és nem bratyiztunk a fórumon mégis elismertem a játékát és soha nem törölném bele a lábam mert nem a bratyizós fajta a játéka amit nagyra értékelek és számít a szememben :)

„Ennél is érdekesebb jelenség, hogy vannak oldalak, ahol egy baráti kör megcsinálta az oldalt, s noha nyílt regisztrációt hirdetnek, igazából már nicns szükségük új társakra. Kérnek előtörit, esetleg el is fogadjáka karaktert, de aztán max. lábtörlőnek hazsnálják. Csak úgy játszhat, ha a bennfentes kör játékait még gondolatban sem keresztezi, vagy érintkezik velük. Nem tehet semmit, ami csak egy fél gyufaszálat is odábbrakhatna az oldalon, nem váhat a világ részévé.”

Még egyszer köszönöm a hozzászólást a többiek pedig (főleg a „nagyon okosak”) a beidézett részeket rágják meg mert nem írt ostobaságokat :)

DreamerX 2010.09.04. 13:36:53

Alapvetően kétféle indokkal mennek az emberek RPGzni egy fórumra. (erről is érdemes lenne írni egy teljes bearást).
Az egyiket valóban az írás szórakoztatja, az, hogy belebújhat egy másik karakter bőrébe, és azzal izgalmas kalandokat élhet át. Élvezi, ha a játékostársa is jól ír, és megbonyoítja a szituációt. Neki tényleg a fórumos játék a lényeg.
A másik az odamegy azért, mert társaságot keres. Ő ott ismeretségeket, kapcsolatokat gyűjt, és attól boldog, ha a csetre fellépve minél többen köszönnek neki. Ő csak azért játszik, hogy bezsebelje (kikényszerítse, kihisztizze) magának a dícséreteket egy-egy reag után, illetve hogy körbeudvaroltassa magát egy reagért. Neki nem lényeges, hogy a történet logikus, és az adott világ keretein belül velósághű legyen. Neki nem számít, hogy egy játék félbemarad, hiszen nem érdekli az a karakter, akit megalkotott, nem éli bele magát. Őt az érdekel, hogy egyes userek felett befolyást szerezzen, ezért ha egy új zsákmány tűnik fela szynen simán faképnél hagyja azt, akivel játszott, főleg ha az a játkért van ott, s nem hajlamis azokra a nyáladzásokra, amire ennek a fazonnak szüksége van.

Nos, (sok-sok fórum kipróbálása után) azt kell mondanom, hogy az adminok igen nagy része ebből az utóbbi fajtából kerül ki.
De ez mondjuk nem a Lanawin kritikához való téma, ez itt eléggé OFF. :)

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.04. 13:46:01

@Jose: ezt biztos ide akartad írni? :P

@DreamerX:
Lehet, hogy akkor az volt, de ha jól látom, most már nem. Nézd a jó oldalát: legalább fejlődik a játék. Sokról ez nem mondható el. És semmi sem tökéletes. :P

"amjd megkérdezem, kinek és hol nyújthatom be a számlát, ha már pénzre megy az egész. :D "

Ezt hogy értsem? Hisz ingyenes a játék.

DreamerX 2010.09.04. 14:00:45

Ez csak vicc volt, bár mintha fentebb olvastam volna, hogy a cél a jó pénzért való eladás. :)
De különben ettől is herótom van, hogy beregelek valahová, elkezdek játszani, az adminok meghirdetik, a "milyen változtatásokat látnál szívesen az oldalon" topicot. Megírom. Megmagyarázzák, hogy, amit én kifogássolok az úgy jó, ahogy van. Aztán utána ferdén néznek rám, amiért nem azt írtam, hogy minden csodálatos. Aztán későss mégis beezetik ezeket a változtatásokat, eladják a többi usernek, mitn saját ötlet, és bezsebelik érte a gratulációkat. :D

DreamerX 2010.09.04. 15:56:30

Ja, és még ezért van a Lanawin elöl a toplistán:
"Fontos, de nagyon fontos, hogy a szavazás csak akkor jelenik meg, hogyha a toplistára vezető linkre már rákattintottál. Adatbázis szerint, nagyon kevesen vannak olyanok, akik rendszeresen kattintanak erre, pedig kellene! Csak akkor jelenik meg a szavazás link, ha toplista link már eltűnt. Szóval tessék rákattintani. És nem csak most, hanem minden nap, amikor kéri ezt a rendszer."
Állandóan ezzel vannak vekzálva a játkosok. Naponta kell szavazniuk a Lanawinra, különben hol egyik, hol másik funkció nem elérhető a számukra.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.09.04. 16:52:28

@Eralion:

Hy

Bocsesz ott a PONT tényleg félre küldtem (meg vagyon fáradva még a rosszindulatom is :D ) de az idézéseknek hála biztos érthető volt.

Bocsesz :)

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.04. 17:16:48

@DreamerX:

Értem, nem jött le, hogy viccelődtél volna. Esetleg azt is megoszthatnád, hogyha a többivel vicceltél, érdekelne, hogy akkor most mit írsz komolyan, és mit nem.

"Állandóan ezzel vannak vekzálva a játkosok. Naponta kell szavazniuk a Lanawinra, különben hol egyik, hol másik funkció nem elérhető a számukra. "

Én spec csak szavazással kapcsolatban láttam ezt, hogy kötelező lenne rákattintani. És az is csak 1 alkalom. És a szavazás sem kötelező. Valahol érthető szerintem, hisz ne szavazzon olyan, aki nem támogatta legalább ennyivel az oldalt... szerintem. Hisz ha jól láttam, elég fontos kérdésről van szó.
A másik pedig, hogy a toplistán nem hiszem, hogy ezért lenne elől, mert ez a szavazás sem volt még az oldalon, akkor is elől volt.
De ha tudsz másik funkciót, ami nem érthető el toplistára kattintás nélkül, írd nyugodtan.

Félre ne értsetek, most is kihangsúlyoznám, hogy nem Lanawint akarom védeni, csak nem szeretem ha olyan sárdobálások történnek, amik nem igazak. Főleg a saját blogomban nem szívesen látok ilyeneket.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.09.04. 23:22:11

Hmm? Ezt arra írtad, hogy azok nem elérhetők a toplistára kattintás nélkül? Én ilyet nem látok. Mesékre is lehet jelentkezni anélkül, és küldetéseket is lehet felvenni anélkül. Vagy mire írtad ezt?

Akira Pain 2010.12.13. 07:10:12

Nos, azért megjegyezném én is hogy ha már sok ember mondja ugyanazt akkor ott bizony már valószinüleg van alapja a dolgoknak. Lanawin adminjainak a gyökérsége messze földön legendás. Mondom én " na majd jól megnézem.".
Beregelek. Miután uj terepre tévedtem irtam is egy kis üzit az adminak , hogy vezessen be a világba egy kicsit. Két nap várakozás után gondoltam akkor feltalálom magam és elkezdtem irni. Szeretek sokat irni és ezt igy is tettem. Másnap már jött is az üzenet, hogy bizony a hszem ( miután lanawinon limitálva van mekkora lehet egy hsz ( 800 betü asszem, talán ) igy kénytelen voltam 3-4 részben leirni amit szerettem volna. ) , na azt törölte , mert egy mondatban utalni mertem egy xy boltra és ott már bizony nem lehet semmi bolt. A másik meg hogy a másik hasonlo többrészes történésem meg én szabjam át ugy ahogy neki tetszen , mert azt is törölni fogja. Namost én nem azért irogatok orákig hogy kitöröljem, pláne , hogy se szabályszegést nem követtem el se nem sértő tartalmat nem irtam se semmi. Csupán neki nem tetszett valami és ö bizony itt admin és azvan amit akar. Irtam neki , hogy miért csipi anyira a szemét az az egy mondat amire nem jött válasz. Megint eltelt egy nap és kaptam egy levelet amiben 3-ból 2 admin fogadta csak el a teljes tagsági jogomat , igy nem lehetek teljes jogu játékos. Nem birtam ki és megkérdeztem hogy most azért mert meg mertem kérdezni , hogy mit nem talál jónak azért nem szavazott-e be játékosnak. Mit ad isten de igen ezért. Ugyhogy aki diktaturás , dirigálós , gyökér tuskókkal akar játszani az menjen csak oda, ott megtalálja amire vágyik. Ennyit Lanawinrol és az egy hetes pályafutásomrol azon a helyen jó nagy marék sorstársammal egyetemben.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.12.14. 09:29:30

@Akira Pain:

Érdekes, amiket írsz, meg fogom kérdezni erről az admin véleményét is mailben (kértem már egyszer, hogy regisztráljon, és válaszoljon a kommentekre, de azt írta, nem érdekli már a lehúzás, ami az oldal körül zajlik, és, hogy így is van elég, jókedvű, és aktív játékos az oldalon.)

Amire viszont felfigyeltem, hogy azt írod, hogy hsz hossz korlátozás van az oldalon, és szerinted 800 karakter. Én ilyenre nem emlékszem, és ránézésre is vannak több ezer karakteres hozzászólások, és voltak régebben is. Szerintem Te valamit nagyon félreértettél ezzel kapcsolatban.

Akira Pain 2010.12.14. 23:05:19

Csak nyugodtan , csak nyugodtan ha meg akarod kukkantani a dolgokat akkor nézz be a fórumra ahol ugyanezen a néven voltam fenn. Látni fogod hogy nem egy hsz-t követ a saját hsz-em. Már ha nem törölgettek bele vagy teljesen ki. Mert mint emlitettem egy apro szó miatt a teljes hsz-em törölték.
Ami a korlátozást illeti igen volt amikor én fenn voltam , hogy ma van-e azt nemtom de akkor biztos nem több darabban irom öket. Tehát erre 100%-osan emlékszem, hogy ez probléma volt. Érdekes dolgok mennek ott.

DreamerX 2010.12.16. 18:43:52

Nem hosszkorlátozás van, hanem 400 karakteres reagért 1 piont 800-asért két pont jár. De írhatsz hosszabbat is. (Vagy írhattál, amikor én ott tag voltam.)
Ami az admint illeti ... elég érdekes egyéniség. Voltak jó elgondolásai, talán vannak is, de amit a fórumon műveltet a tagokkal, az minden, csak nem szerepjáték.
Vannak küldetések, amik azt takarják, hogy bizonyos sorrendben reagni kell egyes helyszínekre. A küldetésnek van egy témája, ami mentén megy, de arról nem írhatsz, az tilos. Így aztán akik csinálják a küldetést, azok ilyen reagokat "gyártanak, hogy belépek a térre, megnézem, ha itt is jártam, megyek", csak még elhúzzák 400-800 karakterig a semmit, hogy pontot is érjen. De alapban nem szól semmiről, mert ki az, aki képes úgy játszani egy normál játékot, hogy közben körbevágtat a helyszínek között.
Aztán ha meg magadtól játszol, és befejezted a játékot a város egyik végén, akkor ahhoz, hogy a másik végén elkezdj egy újat, ahhoz minden közbenső helyszínre írnod kell, különben nem jutsz át.
És a legjobb a személyes élményem. Játszottam a fogadóban, késő lett, abba hagytam, elköszöntem a játékpartnertől, leírtam, hogy visszavonulok aludni a szállásra. Másnap újra kezdtem játékot a fogadóban, mire az admin rám szólt, hogy a karim egész éjjel ébren volt, mert nem írtam reagot a szobámba, tehát nem is mentem fel.
Hát ... meredek.

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.12.23. 15:08:39

Nah, elnézést a kései válaszért, de nem nagyon volt időm. Nos, nézzük:

Te írtad:
"Nos, azért megjegyezném én is hogy ha már sok ember mondja ugyanazt akkor ott bizony már valószinüleg van alapja a dolgoknak."

Lanawin adminja írta:
"Ühóm. A vicces az egészben, hogy sok ember meg merőben mást mond, csak éppen ezen emberek véleményét nem látja senki, hisz arra képtelenek, hogy az oldalon a hozzászólásokat elolvassák. Érdekes mód, eddig 1 vagy 2 kivételen kívül a szabályokat betartó, és nem duzzogva/irigykedve érkezők meg vannak elégedve az oldallal (sőt...), és valami rejtélyes oknál fogva nem vagyok az a bunkó ember a szemükben. Elég furcsa, nem??"

Személyes vélemény:
Ezt inkább nem kommentálnám, de az igaz, hogy leginkább más oldalak adminjai és odaadó tagjai támadják csak.

Te írtad:
"Beregelek. Miután uj terepre tévedtem irtam is egy kis üzit az adminak , hogy vezessen be a világba egy kicsit. Két nap várakozás után gondoltam akkor feltalálom magam és elkezdtem irni."

Lanawin admin írta:
"Nos, nagyon sajnálom, hogy addig nem sikerült eljutni, hogy a külső fórumon elolvasd, hogy éppen nem tartózkodom gépközelben. Azért azt elvárná az ember, hogy egy új játékos 10-20 hozzászólást kb. visszaolvasson. Nem kell sokat, nem kell órákat ráfodítani, csak annyit, hogy a jelen helyzettel képbe legyen."

Személyes vélemény:
Ha eztényleg így volt, akkor neki adok igazat, de amúgy nem tudom. Inkább nem mondok semmit. :)

Te írtad:
"Másnap már jött is az üzenet, hogy bizony a hszem ( miután lanawinon limitálva van mekkora lehet egy hsz ( 800 betü asszem, talán ) igy kénytelen voltam 3-4 részben leirni amit szerettem volna. ) , na azt törölte , mert egy mondatban utalni mertem egy xy boltra és ott már bizony nem lehet semmi bolt."

Lanawin admin írta:
"Picit értelmetlen a mondat, mintha kimaradt volna belőle egy kis rész. :) "Másnap már jött is az üzenet, hogy bizony a hszem , na azt törölte , [...]". Szép kis mondat. De, hogy a tárgyra térjek: nincs, nem is volt, és nincs tervezve semmilyen korlátozás az oldalon hozzászóláshosszal kapcsolatban. Nem tudom, honnan vette Akira ezt a butaságot, de ebből is kitűnően látszik, hogy természetesen picit sem látta át az oldal működését. Megesik... ami pedig a "boltot" érinti, egy kocsmáról volt szó. És nem, nem azzal volt a gond, hogy oda mesélt egy kocsmát. Inkább azzal, hogy ezt nem egyeztette velem előtte (hisz ezzel eltért a helyszínleírástól, amiért minden normálisabb fórumon szólnak), továbbá volt egy olyan faktor is, ami a játékban az automatikus pénzszámlálás kijátszására is mehetett. Az utóbbit nem tudtam, ezért csak jeleztem neki először a dolgot, úgymond rászóltam. Erre ő, mint egy durcás kisfiú elkezdte magyarázni, hogy de hát neki van igaza. Nem, nincs. Regisztrációnál elfogadta a szabályzatot, és magára nézve kötelező erejűnek tartotta, ehhez képest több ponton is megszegi, és utána fel van háborodva, hogy szólnak neki. Érdekes..."

Személyes vélemény:
Ehhez nem szólok hozzá. De jól emlékeztem, tényleg nincs korlátozás hozzászólás hosszra az oldalon.

Te írtad:
"A másik meg hogy a másik hasonlo többrészes történésem meg én szabjam át ugy ahogy neki tetszen , mert azt is törölni fogja. Namost én nem azért irogatok orákig hogy kitöröljem, pláne , hogy se szabályszegést nem követtem el se nem sértő tartalmat nem irtam se semmi. Csupán neki nem tetszett valami és ö bizony itt admin és azvan amit akar. "

Lanawin admin írta:
"De, éppenséggel sértette a szabályokat, és elnézést kérek, máskor törlöm kapásból a hozzászólásait. Én kérek bocsánatot, hogy adtam neki lehetőséget módosítani, és felhívtam a figyelmet a hibáira, és türelmesen álltam hozzá a dolgokhoz, holott napi szinten jó pár ilyennel kell foglalkozzak, és hát nem túl érdekes elfoglaltság magyarázni a dolgokat. Tényleg én lehetek azért is a bunkó, mert adtam neki lehetőséget, hogy ne kelljen az egész hozzászólás-tartalmat törölni, hanem egy, talán két mondat átírásával megmaradhasson."

Személyes vélemény:
Ha tényleg megsértetted a szabályokat, akkor jogos, egyébként nem. De nem hiszem, hogy heccből szórakozna bárkivel is, neki is fontos, hogy sokan játszanak az oldalon, hisz azért készítette az oldalát, nem??

Te írtad:
"Megint eltelt egy nap és kaptam egy levelet amiben 3-ból 2 admin fogadta csak el a teljes tagsági jogomat , igy nem lehetek teljes jogu játékos."

Lanawin admin írta:
"Nah, ekkora baromságot is rég olvastam, de legalább nevettem egy jót. :D Szóval: kapásból egy adminisztrátor van csak az oldalon, én, és három moderátor. Nincs három admin. A másik: nincs olyan, hogy teljes tagság. Amint beregisztráltál teljes joggal kezdesz, csak mint kezdő játékos. Én úgy emlékszem a dolgokra, hogy meg sem kaptad a játékos rangot, egyszerűen én ajánlottam előtte (két staff ajánlása szükséges, hogy megkapd), majd visszavontam, mert mégsem ütötték meg azt a színvonalat a hozzászólásaid, ami a játékos ranghoz kell. És mivel volt egy kis porszem a szerkezetben, erről Te tévesen levelet is kaptál. De ezt ki is fejtettem ott Neked. Ebből az írásodból is tisztán lejön, hogy fogalmad sincs, hogy működik Lanawin rendszere még alap szinten sem, és így jöttél játszani, és így vered itt a melledet, hogy pedig Te nem követtél el szabálysértést: tippre el sem olvastad a szabályzatot. Nem lennék meglepődve ilyen bejegyzés után."

Személyes vélemény:
Van leírás arról, hogy működik ez a rangosztás, és speciel tényleg picit butaságot írtál. Megnéztem az előbb, hisz azért furcsálltam, hogy Neked mégis honnan kéne tudnod arról, hogy működik a rendszere az oldalnak, de ha van róla leírás, akkor az úgy már rendben van szerintem.

Te írtad:
"Nem birtam ki és megkérdeztem hogy most azért mert meg mertem kérdezni , hogy mit nem talál jónak azért nem szavazott-e be játékosnak. Mit ad isten de igen ezért."

Lanawin admin írta:
"Persze, a hazugságaidat légy szíves magadban tartani. Azért nem vonom vissza senkitől a játékos rangot, mert kérdezett. Azért lett visszavonva, mert világosan kiderült számomra, hogy nem olvastad el a szabályzatot, és márpedig aki ezt nem tette meg, nem léphet feljebb kezdő játékosi rangról."

Személyes vélemény:
Ehhez nem tudok mit hozzáfűzni, nem tudom melyik az igaz. Bár kicsit durvának tartanám, ha ilyen miatt nem kapnád meg a rangot. :D De az is igaz, hogy az ő döntése, és lehetősége van rá, hogy ilyenért visszavonja.

Te írtad:
"Ugyhogy aki diktaturás , dirigálós , gyökér tuskókkal akar játszani az menjen csak oda, ott megtalálja amire vágyik."

Lanawin admin írta:
"Az hagyján, hogy engem letuskózol, de a játékosaimat ne merészeld. A többesszámot kikérem az ő nevükben is, és jó lenne, ha kimosnád a szád egy picit. Érdekes, hogy mindenki itt mondja a magáét, hogy mennyire bunkó vagyok, meg milyen a stílusom, holott a legtöbbet egy szemernyit sem jobbak nálam, csak éppen nekem van egy jól működő oldalam, ezért aztán lehet támadni, nem?! Szóval a többesszámot messziről kerüld. Amúgy pedig, nem játszom az oldalon, csak adminisztrátorként vagyok jelen, így aki Lanawinra fog jönni játszani jó eséllyel nem fog az általad ellátott jelzőkkel rendelkező másik játékosba botlani."

Személyes vélemény:
Lehet, hogy magamat ásom alá vele, de szerintem kifejezetten pozitív, hogy így kiáll a játékosaiért, és igazat adok neki abban, hogy picit obszcén módon állsz hozzá a dologhoz, és, hogy ez így nem túl szép.

Te írtad:
"Ennyit Lanawinrol és az egy hetes pályafutásomrol azon a helyen jó nagy marék sorstársammal egyetemben. "

Lanawin admin írta:
"Ha kivesszük a valótlan állításokat, és a tudatlanságodból eredőeket, akkor szerintem jobb mérleggel zárt az oldal, mint a legtöbb másik. Szóval legyen igazad, tényleg legyen ennyi Lanawinról. A jó nagy marék sorstásad alatt meg úgy 5 embert értesz remélem, mert az úgy kb. reális. Ellentétben azzal a több, mint két tucat játékossal, akik jól érzik magukat az oldalon."

Személyes vélemény:
Várom a reakciódat az egészre Akira. :)

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.12.23. 19:18:53

@Eralion:

Most ez komoly, hogy tolmácsot meg postást játszol két fél között, mert érdemi saját vélemény és gondolat nem volt a postodba csak a két fél között idézgettél ennyi erővel a Lanawin admija is idejöhetett volna és beírhatta volna a frankót :P

Ha kegyetlen akarok lenni azt mondom hülye a postás :P

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.12.23. 19:28:32

@Jose:

Nem örülök neki, hogy nem sikerült egy-két írást visszaolvasni. Tőled nem ezt vártam volna.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.12.23. 19:36:35

@Eralion:

Elolvastam az egész postot csak éppen a formájában teljesen felesleges időnyelő volt, alapvetően lelevelezted a dolgot a Lanawin admijával aki ennyi erővel ide is jöhetett volna és közölhette volna a frankót "üzengetés" helyett.

Alapvetően az én bajom, hogy megint védés illatot szimatoltam, minek védeni a Lanawint még ha burkoltan is, majd megvédi magát ha szükségességét érzi :P

Eralion · http://frpg.blog.hu 2010.12.24. 21:10:09

Úgy látszik azért mégsem olvastad olyan alaposan, mert pontosan leírtam, hogy miért nem jön ide kommentelni. :P Amúgy pedig, most is megírta, hogy ez az első és utolsó alkalom volt, hogy bármilyen szinten részt vesz itteni vitákban.

A védésről meg csak annyit, hogy felőlem támadjátok, az nem izgat alapvetően. De ez itt egy olyan blog, ahol szeretném, hogyha mindkét fél jelen lenne, pláne ha az adott bejegyzésben már a másik fél reagálása nélkül is kiszúrtunk olyat, ami valótlan (hozzászólás hossz korlátozás). Nem Lanawin adminja miatt csinálom.

DreamerX 2010.12.24. 22:04:05

Igen, azt valóban félreértette. De a Lanawinon elég bonyolult egy normál reagot is összehozni. Valószínűleg valami másért nem engedte be a rendszer, de nem tudta megállapítani, hogy miért. Nekem pl. majd fél órámba telt néha, mire rájöttem, hogy azt az aktuális reagot éppen mért dobálja vissza a rendszer.
- nem fogad el egy csomó karaktert, mert nem ismeri fel, ergo nem lehet csak úgy egy szövegszerkesztőben, vagy jegyzetfüzetben megírt reagot átcopyzni, mert visszadobja.
- ha nem jól csinálod a vásárlást, vagy egyéb speciális funkciót, visszadobja.
- ha úgy érzékeli, hogy nem azon a helyszínen vagy, akkor visszadobja
S még folytathatnám, de ezekről nem mindig jön értelmes hibaüzenet. Szóval simán félreérthette, miért is nem ment át a reagja.
Mellesleg volt olyan dolog, ami miatt én is az adminnál, vagy valami egyéb segítőnél értetlenkedtem. Hát, ezt valóban ott sem szeretik. Nekem is hullámzott a megítélésem oda-vissza.

Jose Vasquez Vergara · http://cyberpunk.hungarianforum.net/portal.htm 2010.12.24. 23:42:13

@Eralion:

Pontosan elolvastam ISMÉT leírom és most azt is leírom, hogy ne legyél senkinek fogadatlan prokátora.
Egy mert felesleges...
Kettő mert nagyon rosszul csinálod!

Ha a Lanawin admija nem akarja vagy nem tudja védeni az álláspontját akkor így járt..... Ennyit ért és ennyit tud.....
Ám ha te beállsz pajzsnak akkor ne csodálkozz ha Te kapod helyette a kért és kéretlen "pofonokat" és ne méltatlankodj ezek után :P

Szerinted ha egy "közösség" 70-80% szerint valaki "gyökér" akkor a közösség a kirekesztő és a gyogyi?
Esetleg merő véletlenségből nem az illető készülékében van a hiba?

Bár ki tudja ebben a mai világban .... ???? !!!!!

DreamerX 2010.12.25. 16:39:44

"Szerinted ha egy "közösség" 70-80% szerint valaki "gyökér" akkor a közösség a kirekesztő és a gyogyi?"

Ezt szétválasztanám.
Az egyik az, amikor egy közösség tagjai szerint a vezető az. Ebben általában van valami igazságtartalom.
A másik eset, amikor a közösség egyik nem vezető tagját a vezetők kipécézik. Ilyenkor a közösség nagy része nem meggyőződésből vesz részt az "üldözésben", hanem érdektelenségből, csordaösztönből, vagy saját jól felfogott érdekében nem mer kiállni a másik mellett nyíltan.
Vele nem egyszer megtörtént, hogy a közösség vezetői kipécéztek, a közösségből senki nem állt ki nyíltan mellettem (nem lehetett, és nem is volt értelme, mert csak a saját fejükre hozták volna a bajt), de közben privátban egyetértettek velem, és helytelenítették a vezetők módszereit. Néha volt olyan, aki hajlandó volt értem szót emelni, ők egytől egyig komolyan megszenvedték ezt.
süti beállítások módosítása